Стало відомо, що стає з непопулярними автомобілями

20 листопада 2014, 05:17
Непродані нові машини припадають пилом на складах доти, поки їх не куплять

Автомобілі, які не вдається продати, прип

Видання Автовзгляд вирішило знайти сліди автомобілів , які покупці категорично відмовляються купувати навіть за умови великих знижок .

Кожен з нас хоч раз, та замислювався про те , куди дівається непроданий товар . У випадку з простроченим молоком приблизно все ясно , але з товарами без певного терміну придатності вже складніше . Автомобілі в їх числі і тому ми вирішили з'ясувати , куди потрапляють непродані машини ?

Будь-то фінансова криза , санкції чи ще якась напасть , перед автовиробником завжди стоїть небезпека перевипуску . Маркетингові інструменти дозволяють досить точно розрахувати потрібний обсяг виробництва , але форс – мажори – штука непередбачувана , тому на складах часто накопичуються великі об'єми нереалізованих автомобілів . І тоді завод або зупиняє свою діяльність, або концентрується на інших моделях , але " зайві " машини на місце свого народження вже ніколи не повернуться .

Надійшовши до дилера, непопулярні на даний момент у клієнтів моделі осідають на складах автовиробника і автосалонів . Як відомо , автомобільні продавці масових марок закуповують машини десятками і сотнями про запас ще до того , як настане криза , інакше клієнти будуть змушені завжди стояти в чергах або відмовлятися від надто популярних машин . У період стагнації багато покупців відмовляються від своїх намірів , а непродані транспортні засоби осідають на складах .

Якщо популярність таких авто падає дуже сильно , то виробники та дилери починають атакувати клієнтів знижками і різними спецпропозиціями . Машина може простояти рік , перш ніж у неї з'явиться новий власник . Відомі випадки , коли транспортний засіб продавали зі знижкою в півціни через чотири роки простою ! Але жоден автомобіль в світі, який не продається протягом одного , двох , трьох і навіть чотирьох років, не утилізований, пущений під прес або втоплений в морі , немов апельсини під час Великої депресії. І ми пояснимо чому.

Деякі люди наївно вважають , що процес виробництва автомобіля не складніше за ліплення колобка семирічною дитиною. Є багато таких , хто всерйоз думає , що після візиту до дилера, менеджер тут же передає заявку в представництво , а воно відсилає блискавку в умовну Японію , де бідні робітники, позбувшись обіду , тут же кидаються збирати замовлений автомобіль . Як би не так .

Автовиробники намагаються дотримуватися певної тимчасової дельти між замовленням машини і її передачею клієнту . Як правило , це близько двох місяців . Саме так все максимально застраховані від перевиробництва . Якщо ж в прогнози відділу маркетингу дилера і автовиробника (тут у них подвійний контроль) закралася неждана поправка у вигляді стагнації продажів , то ця дельта може збільшитися на тижні і навіть місяці . Але потім все знову приходить в норму . Навіть російський АВТОВАЗ перейшов на систему попередніх замовлень автомобілів . Це не означає , що замовлення будуть завжди робити клієнти : вони , як і колись , стануть вибирати машини в автосалоні з наявності , а от дилерам доведеться розраховувати , скільки автомобілів їм потрібно купити на той чи інший місяць.

Ми звикли міркувати так: давним – давно всі росіяни купують машину на три роки , поки не закінчиться гарантійний термін , а потім продають і купують нову. Багато , мовляв , міняють автомобіль раз на рік або навіть раз на півроку. Такі випадки є, але в цілому це помилка. Наприклад , в 1969 році в країнах Заходу середній вік автомобіля , який можна було зустріти на дорогах загального користування , становив 5,1 року. Згідно зі статистикою за 2013 рік, середній вік машини зараз виріс до 11,4 року ! Так що в більшості своїй ми їздимо на дуже старих машинах . І ці цифри також можна віднести й до Росії , адже раніше одна сім'я була горда придбанням автомобіля як такого , а тепер кожен член родини може пишатися своїми кредитними BMW X6.

І все ж деяка частка обману в цих продажах присутня. У автовиробників є таке поняття , як Yellow Stock ( жовтий товарно – виробничий запас) . Це ті машини , які ніяк не хочуть знаходити собі господаря протягом довгого періоду часу. Дилери і автовиробники починають спокушати величезними знижками , і в 99 % випадків покупець знаходиться. Відсоток, і називається Yellow Stock .

У дилера є багато шляхів вирішення цієї " жовтої проблеми" : деякі ставлять машину на номери і продають через систему trade – in , щоб уникнути тяганини з бухгалтерською звітністю , деякі поширюють з ще більшою знижкою через співробітників , але про яку-небудь утилізацію або повернення автомобіля на завод для розбору на запчастини не може йти мови . У деяких компаній Yellow Stock іноді досягає 30 % , проте , через деякий час , всі ці автомобілі так чи інакше " зливаються " і навіть потрапляють в статистику офіційно проданих машин . Адже автомобіль – це один з найбільш затребуваних товарів , який практично не може принести збитку .