Поради починаючим підприємцям: навіщо йти в безнал

12 вересня 2015, 12:45
За даними НБУ, українці здійснюють за допомогою карт вже 64% операцій

Безготівкові розрахунки стають все більш популярними серед населення : за даними НБУ , українці здійснюють за допомогою карт вже 64 % операцій . Це стосується , зокрема, покупок в магазинах або в інтернеті. Крім того, населення вважає, що зберігати гроші на мапі безпечніше , ніж носити з собою кеш . Це може призвести до того , що наприкінці 2015 -го обсяг ринку безготівкових розрахунків , за прогнозами, перевищить 300 млрд гривень ! Ну а якщо в магазині немає терміналу для прийому платежів , бізнесмен втрачає реальних покупців , які звикли до безготівкових розрахунків , вважає аналітик " Простобанк консалтинг " Іван Нікітченко . "Конкуренція на нашому ринку POS-терміналів висока: в країні працює багато банків, надають такі послуги для бізнесу. Відповідно, фінустанови встановлюють низькі тарифи , наближені до собівартості, щоб залучити нових клієнтів", – роз'яснює економіст. За його словами, є два варіанти тарифів : абонплата ( якщо обороти в магазині маленькі ) , і комісія від суми операцій. При цьому банки часто встановлюють різні комісії , коли мова йде про операції по " своїх" банках і банках конкурентів (див. інфографіку) .

За словами Нікітченка , у роботі з терміналами є свої плюси і мінуси.

Реклама

Для торговця платіжний термінал має ряд плюсів:

1.      Потенційно збільшення виручки магазину (за рахунок нових покупців і великих сум , які є на картковому рахунку , ніж в гаманці у готівковій формі ) ;

2.      Прискорення обслуговування одного клієнта ( 30-40 секунд для розрахунку по карті замість 1-2 хвилин при готівковому );

Реклама

3.      Безпека, бо в касі буде зберігатися менше готівки . Також гроші не треба буде везти в банк, або замовляти інкасацію – гроші відразу надходять на Ваш рахунок;

4.      Касир не зможе прийняти фальшиву купюру, або неправильно дати здачу по операції з картою .

Є й деякі мінуси :

Реклама

1.      Доведеться платити комісію за розрахунки з картою . Найчастіше, це 1-2% від суми . Однак цю комісію можна легко нівелювати , підвищивши вартість товарів у магазині. Наприклад, якщо чверть товарів у Вас купується за допомогою карти , а комісія складає 1 %, то достатньо підвищити середні ціни продуктів на 0,25%. Для прикладу – для пляшки пива вартістю 15 грн підвищення складе 4 копійки, що ніяк не позначиться на попиті.

2.       Доведеться навчати персонал працювати з терміналом. Цю частину бере на себе банк.

3.       Можливі технічні збої при зв'язку з банком через що термінал може не працювати. Такі випадки виникають вкрай рідко і швидко вирішуються банком .

На ринку є й інші , некласичні пропозиції по еквайрингу . Наприклад, це мобільний еквайринг , коли " термінал " підключається до мобільного телефону і управління йде через додаток на телефоні ( http://pay-me.com.ua/ ) .

Також є симбіози торговельного термінала РРО – в одному пристрої укладені два апарати . Дуже зручна річ для торговців, у світлі прийняття закону про обов'язкове встановлення РРО.