Поради починаючим підприємцям: створюємо базу контактів

3 лютого 2016, 08:29
На думку сейлз-менеджерів, є базові поради щодо створення досьє клієнтів, що дозволяє ефективно торгувати

static.wixstatic.com

Найчастіше бізнес стає успішний тільки за умови хороших продажів. Тому починаючим підприємцям або менеджерам важливо створити хорошу базу контактів, яка дозволить системно й ефективно домовлятися з партнерами, наприклад, про нові поставки продукції компанії. Рецептами успішних продажів з "Сегодня" поділилися сейлз-менеджери компанії Allbiz.

ВЧИМОСЯ. Якщо новачки вирішили освоїти професію менеджера з продажу або поставити на ноги торговий бізнес, треба "включити" увагу і терпіння. "Якщо немає великої напрацьованої бази клієнтів, доведеться створювати її з нуля. І тоді тут будуть корисні існуючі бізнес-довідники", – говорить Ганна Мельничук. У свою чергу, її колега Тетяна Макаренко попереджає: на старті завжди страшно вчитися спілкуванню з незнайомими людьми, але потихеньку все одно входиш в курс справи: "Наприклад, мені на новій роботі дали базу каталожних компаній. Доводилося робити по 70-80 телефонних дзвінків і по 35 комерційних пропозицій в день! Я потроху промацували ринок і формувала клієнтську базу. Все це було важкувато, доводилося працювати з заводами, складати базу потенційних контактів, зацікавлювати нових клієнтів. І хоча тоді ще не до кінця розібралася в темі, вже на третій день роботи здійснила перший продаж".

Реклама

ПРАЦЮЄМО. Головне для новачків в продажах – робити велику кількість телефонних дзвінків. І особливо важливо проводити активні комунікації в перший час, адже це дозволяє напрацювати клієнтську базу. Зокрема, Мельничук зазначає, що абсолютно нормально здійснювати по 30-110 телефонних дзвінків на день, а іноді продажникам доводиться робити по 300 продзвонів! "Коли у менеджера в базі, наприклад, 3,5 тис. клієнтів, вже можна нормально працювати. Такого результату реально домогтися за перший рік роботи", – запевняє Макаренко. При цьому фахівці Allbiz рекомендують не забувати про напрацьовані контакти, навіть якщо вони не готові зробити покупку: "Домовтеся про те, щоб здзвонитися, наприклад, раз на місяць. І обов'язково передзвонюйте".

ЗА ПЛАНОМ. Досвідчені менеджери також радять використовувати робочі заготовки – шаблони різних сценаріїв телефонних продажів. Тобто з клієнтами можна пожартувати, похвалити їх – загалом, зробити так, щоб їм було цікаво спілкуватися. Але не варто турбувати людей даремно – раніше обумовленого для дзвінка часу. "У той же час, якщо ви застрягли з клієнтом на етапі оплати рахунку, дзвонити йому можна і потрібно навіть по кілька разів на день", – уточнює Мельничук. А Макаренко рекомендує новачкам щодня розширювати клієнтську базу, додаючи в неї хоча б по п'ять нових компаній.