Поради починаючим підприємцям: кого зі співробітників взяти на аутсорсинг

18 квітня 2015, 08:22
Як пояснює аналітик "Простобанк консалтинг" Іван Нікітченко, зараз бізнесмени активно віддають на аутсорсинг обов'язки бухгалтерів, ІТ, маркетологів, піарників, юристів, водіїв та операторів контакт-центру.

У кризу багато підприємців замислюються, як актуально оптимізувати робочі процеси. Допомогти в цьому може аутсорсинг – передача підприємством деяких функцій на обслуговуванняв іншу організацію на умовах договору. Як пояснює аналітик "Простобанк консалтинг" Іван Нікітченко, зараз бізнесмени активно віддають на аутсорсинг обов'язки бухгалтерів, ІТ, маркетологів, піарників, юристів, водіїв та операторів контакт-центру.

КОРИСТЬ. Визначити, чи потрібно виводити бізнес-процеси зі складу компанії, досить легко, каже Нікітченко. "Треба порівняти, що ефективніше – коли відділ знаходиться в структурі фірми або на договорі. Якщо компанії не потрібно постійна присутність на робочому місці, скажімо, айтішника, а завдання за цими напрямками виникають лише раз на місяць, відділ можна виводити зі складу компанії", – уточнює фінаналітик. За його словами, аутсорсинг помітно знижує витрати на зарплату працівників: "Наприклад, утримання айтішника обійдеться від $ 1000 на місяць плюс – витрати по податках, якщо співробітник оформлений офіційно. А уклавши угоду зі сторонньою організацією з надання айті-послуг, таке адміністрування обійдеться в кілька тисяч гривень".

Реклама

ЯК ПРАЦЮВАТИ. Фінаналітики відзначають: навіть великі компанії з іноземним капіталом часто йдуть шляхом аутсорсингу. "Налагодити процес контролю за такими співробітниками елементарно просто. У самій фірмі визначають людину, яка курирує цей напрямок, наприклад – юридичний або маркетинговий. А всю поточну роботу виконують в іншій організації", – каже Іван Нікітченко.

ПЛЮСИ-МІНУСИ. Експерти нагадують, що аутсорсинг дозволяє оптимізувати витрати компанії ще й в оподаткуванні, оскільки офіційну навантаження з працевлаштування фахівців несе стороння структура. Також в плюси можна записати і свободу вибору замовника. "Якщо компанія, яка забезпечує аутсорсинг вашого бізнесу, не справляється з завданнями, можна відмовитися від співпраці і знайти альтернативну організацію. А ось так швидко найняти-звільнити співробітників навряд чи вийде", – говорить Нікітченко. У число ризиків при використанні аутсорсингу експерти включають "витік" інформації: "Захистити корпоративні таємниці можна, якщо всі співробітники компанії і бізнес-партнери будуть підписувати договір про нерозкриття інформації", – говорить експерт.