Поради підприємцям-початківцям: як піклуватися про клієнтів грамотно

9 травня 2018, 07:25
Кожне третє підприємство не контролює процеси роботи з клієнтами

Фото: з відкритих джерел

В усьому світі розумні технології розвиваються семимильними темпами. Але, на жаль, у нашій з вами роботі, бізнесі і повсякденному житті звичка використовувати інновації вкорінюється повільно. Чому компанії повільно переходять на цифрові рейки і як підприємцям удосконалити бізнес-процеси, читайте нижче.

ДОСЛІДЖЕННЯ

Виявляється, кожне третє підприємство не контролює процеси роботи з клієнтами, а 94% не вкладаються в технології для управління продажами. Такими є результати дослідження компанії GfK Ukraine. Це означає, що багато компаній використовують неефективні інструменти в організації роботи. Так, 61% опитаних компаній вважають за краще працювати в Excel, 24% звикли до програми 1С. Решта – менше 10% респондентів в кожній категорії – працюють у популярних офісних програмах або софт власної розробки. І все одно є 3%, які ведуть всі записи і звіти в паперовому (!) Вигляді.

Реклама

ПРИЧИНИ

Чому ж не розвинений інноваційний підхід в бізнес-процесах? Відповідь проста: представники малого та середнього бізнесу часто не знають про можливості, які їм можуть подарувати розумні технології. За даними дослідження, у 2017 році тільки 6% українських підприємств активно використовували системи для управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM). А 68% опитаних підприємців взагалі не чули про наявні можливості. 

Так давайте ж коротко розберемося, що таке технології CRM. Мова йде про Customer Relationship Management, або управління відносинами з клієнтами. Це прикладне програмне забезпечення для організацій, призначене для автоматизації стратегій взаємодії з клієнтами. Воно може бути корисне, наприклад, для підвищення продажів, оптимізації маркетингу і поліпшення обслуговування клієнтів – завдяки збереженню інформації, історії взаємин, аналізу результатів і т. д.

Реклама

У ТРЕНДІ

Зараз технології CRM використовують тільки 6% українських компаній. Найбільше інноваційних підприємств – 21% – зосереджені в Києві. А лідерами з використання сучасних бізнес-програм є підприємства в ритейлі (29%), послуги (21%), IТ (17%), промисловості (10%), транспорті та зв'язку (7%). При цьому в дослідженні говориться, що підприємства поступово усвідомлюють необхідність  впровадження сучасного програмного забезпечення для поліпшення бізнес-процесів. Очікується, що до 2019 року частка українських компаній, що використовують CRM, зросте вдвічі, тобто з 6 до 12%.

"Зростання відбудеться за рахунок підприємств, розташованих у Західній Україні, а також компаній, які працюють в галузі освіти, сільського господарства і будівництва. Це ті компанії, де йде конкурентна боротьба за клієнта, і нові технології стають головною умовою для успішного розвитку", – зазначають дослідники GfK Ukraine.

ПІДСУМКИ

Ті підприємці, які використовують технології CRM – а таких 91%, – вже відчули економічні вигоди. Зокрема, в компаніях зросла загальна організованість бізнесу, поліпшено контроль роботи співробітників, знизився час на контроль процесу продажів, розширено список клієнтів і т. д.

"Головна причина впровадження СRМ-систем – зростання кількості клієнтів до такої межі, що менеджери уже не справляються з навантаженням і забувають дзвонити клієнтам. Тоді компанії починають шукати інструменти, щоб оптимізувати внутрішні процеси і організувати роботу з утримання існуючих клієнтів", – уточнюють в GfK Ukraine .

При цьому найбільш активними користувачами розумних програм у компаніях є відділи продажів (69%), фінансів і бухобліку (57%), підтримки клієнтів (52%) і маркетингу (51%).