Поради підприємцям-початківцям: як правильно страхувати ризики в бізнесі

12 листопада 2018, 04:30
За словами експертів, завтрахувати можна і техніку, і нерухомість

Бути хорошим підприємцем – це вміти грамотно управляти бізнес-ризиками. Тому краще брати приклад з представників великого бізнесу в Україні, які ці ризики страхують. "Це викликано вимогами кредиторів і сучасними підходами до ведення бізнесу", – відзначає директор департаменту продажів однієї із страхових компаній Олександр Гриньків. Ми з'ясували, як можна страхувати малий бізнес.

АВТО І ТЕХНІКА

Реклама

Придбання техніки в кредит є основним драйвером для покупки поліса представниками МСБ. "Ті, хто хоч раз отримав виплату від страхової компанії, не ризикують працювати без поліса. Адже для малого бізнесу втрата верстата може означати повне припинення діяльності – компанія перестає отримувати виручку, а запасів для покупки нового обладнання може не бути", – пояснює Гриньків. З його слів, пожвавлення економіки підвищило попит бізнесу на страхпродукти: останні 2 роки ринок страхування зростає на чверть в рік. Але темпи зростання по різних продуктах відрізняються. "Основний попит бізнесу доводиться на Обов'язкове страхування автоцивільної відповідальності (ОСАЦВ) – близько 40% портфеля страхкомпаній, і минулого року обсяги ринку зросли на 51%. Середня ціна поліса – 600-800 грн. На додаток до базового полісу ОСЦПВ успішно продається громадянська допвідповідальність – за окрему плату (близько 250 грн) ліміт виплати за полісом збільшується з 100 до 200 тис. грн. А ще за 50 грн можна купити медзахист в дорозі з покриттям на 50 тис. грн", – уточнює він.

ВАНТАЖІ І НЕЩАСТЯ

Найактивніше, за словами експерта, бізнес страхує і вантажі. Причому від випадків дуже різних – це можуть бути крадіжка, псування вантажу через вологу і навіть конфіскація на митниці. "Тариф відрізняється від випадку, а починається від 0,09% від страхсуми. Витрати на страхування перевезень вантажів можна відносити до валових витрат підприємства. Цей сегмент 2017-го зріс на 2%", – говорить Гриньків.

Реклама

Окрема тема – страхування від нещасного випадку: тут обсяги ринку страхових послуг 2017-го зросли на 17%. "Роботодавець страхує співробітників від нещасних випадків на робочому місці (травми, втрата працездатності, смерть). Тарифи йдуть 0,8-1% від суми покриття", – уточнює експерт.

ЯК БЕЗ РУК

За словами Гриньківа, виріс інтерес власників бізнесу і до страхування майна: кількість договорів в цьому сегменті 2017 року зросло на 9%. Часто страхують спецтехніку – трактори, сівалки, плуги. "Але застрахувати можна також прилади, квадрокоптери, вітрини в магазині, зовнішні рекламні установки. Витрати підприємств складуть 0,3-0,4% від оціночної вартості заставного майна", – говорить Гриньків.

Реклама

Перед страхуванням підприємець мусить врахувати все майно з високими ризиками знищення, порахувати потенційні втрати, порівнявши їх з вартістю страховки. "Потім фахівець страхкомпанії допоможе визначити, вигідніше придбати окремі продукти чи комплексну страхпрограмму для бізнесу. Договір може бути укладений на місяць або рік", – зазначає Гриньків.