Поради починаючим підприємцям: як отримати кредит

29 листопада 2015, 07:48
Просити гроші в борг у банку доцільно на розширення діяльності – наприклад, придбання нового обладнання, товарів, приміщення – те, що в майбутньому може приносити дохід

vschicagomagazine.com

Брати чи не брати кредит на розвиток своєї справи ? Це питання задають собі багато підприємці . Експерти вважають , що не варто оббивати пороги банків без гострої необхідності , адже сьогодні середня вартість кредитів для підприємців дуже висока, і доходить до 27-28 % річних. Відповідно, варто підрахувати , чи зможуть вкладення від кредиту принести таку ж прибутковість , щоб опинитися в прибутку? "Але якщо ви все ж вирішили оформляти кредит в банку, то краще беріть його під фінансування поточної діяльності, а під довгострокові проекти виділяйте гроші з власних ресурсів. Адже, з одного боку, банки не видадуть кредит на термін більш ніж три роки, а з іншого – так буде дешевше розвивати бізнес ", —відзначає аналітик компанії "Простобанк консалтинг" Іван Нікітченко. Ми дізналися, кому банки готові видати бізнес-кредит, і як правильно спілкуватися з кредитним інспектором.

ДОКУМЕНТИЯкщо бізнесу менше року, то в банк чи можна не звертатися : кредит підприємцю не дадуть. Не хочуть працювати фінустанови і з збитковим бізнесом. " Просити гроші в борг у банку доцільно на розширення діяльності – наприклад, придбання нового обладнання , товарів , приміщення – тобто те, що в майбутньому може приносити дохід. А кредит на рекламу і маркетинг жоден банк точно не дасть ", – зазначає Нікітченко . За його словами, якщо підприємець хоче отримати кредит, то повинен детально розписати свою ситуацію для банку – з цифрами , а не просто фразами: "ми лідер ринку ". " Цифри повинні бути підтверджені документами – виписками з рахунків, накладними, договорами з контрагентами , звітами в держоргани. Аналогічним чином треба розписати і плани на майбутнє – має бути обгрунтування, навіщо потрібен кредит, а також прогнози щодо того, як виросте бізнес-виручка завдяки позиці", – продовжує аналітик.

Реклама

ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯДПотрібно розуміти, що рішення про видачу кредиту приймає центральний офіс банку або обласна дирекція . "Сюди потрапляє справа клієнта , яка " проганяється " через систему . Тобто, в програму вводяться дані про наявність бізнесу та бажану суму кредиту , після чого система показує підсумковий бал за заявкою – мовляв, можна видавати людині займ чи ні", – роз'яснює Іван Нікітченко. Але уточнює: на це рішення може вплинути і спілкування клієнта з кредитним спеціалістом безпосередньо у відділенні: "В анкеті найчастіше є графа "Загальне враження про клієнта", куди може записуватися зовнішній вигляд людини, як вона спілкується тощо. Тому візит в банк треба здійснити в належному вигляді. Наприклад, якщо ви невеликий підприємець, то можна прийти в повсякденному одязі , але не в спортивному костюмі. Але й діловий костюм буде зайвим. Сам одяг повинен виглядати охайно . Крім того , розмова у банку слід вести як на переговорах з діловим партнером , а не просити подаяння або ж намагатися стати для менеджера кращим другом , жартуючи з ним і спілкуючись на абстрактні теми ".