Поради підприємцям-початківцям: як покоління Z увійде на ринок праці

11 лютого 2019, 04:40
Експерти вважають, що покоління Z володіє глибоким розумінням технологій та їхнього потенціалу

Підприємці знають: успіх будь-якого підприємства багато в чому залежить від професіоналізму команди. І якщо зараз на ринок праці виходить покоління Z, пост-мілленіали і "цифрові аборигени" – ті, хто народився після 1996-2000-х, – не зайве з'ясувати, що це за люди, яку роботу хочуть отримати і як з ними взаємодіяти у офісі .

СУТЬ

Покоління Z володіє глибоким розумінням технологій та їхнього потенціалу. Цей технологічний менталітет сприяє просуванню бізнесу в цифрову епоху, але може посилити розкол між 5-ма поколіннями, які представлені на ринку праці. Саме до таких висновків приводить глобальне дослідження, проведене на замовлення Dell Technologies. Компанія провела опитування серед 12 тисяч старшокласників шкіл і коледжів в 17-ти країнах. З'ясувалося, що молодь чітко бачить свої перспективи з працевлаштування. Зокрема, 80% хочуть працювати з передовими технологіями, 38% з них зацікавлені в IT-кар'єрі, 39% – у сфері кібербезпеки, 46% – в розробці технологій. Що цікаво, 89% визнають, що світ вступає в еру партнерства людини і машини: 51% опитаних вважає, що люди і машини будуть працювати як команди, а 38% сприймають машини лише як інструмент для людини.

Реклама

"У "цифрових аборигенів" є розуміння передових технологій і навички роботи з науковими даними. Але дивує їхній рівень цифрової зрілості, з яким вони прийдуть на робочі місця. Покоління Z розглядає технології не тільки як інструмент для людського прогресу, але й як засіб, щоб розширити і вирівняти інформаційні права і можливості. Те, як у них поєднується бачення майбутнього і оптимізм – це чудово", – відзначає віце-президент з технологічної стратегії Dell Technologies Денні Кобб.

ПРОБЛЕМИ

Хоча пост-мілленіали впевнені в своїх технавиках, вони сумніваються, що мають достатньо розвинені гнучкі навички (наприклад, гнучкість, ввічливість) і досвід. А це важливо для роботодавців. Фахівці старшого віку стурбовані, що пост-мілленіали обженуть їх і посядуть керівні посади. А бізнес-лідери побоюються, що доведеться прикладати зусилля, щоб забезпечити рівними можливостями представників різних поколінь. Вирішити проблему об'єднання п'яти поколінь на ринку праці покликаний пошук точок дотику, впевнені економісти.

"Такими точками можуть стати стажування, ротації, програми менторства з боку і досвідчених, і молодих колег. Цей формат спілкування важливий у будь-якому віці, оскільки дозволяє отримати нові знання і корисні контакти", – уточнює експерт Іван Хохлов.

А ще аналітик певен, що покоління Z не хоче обмежуватися кар'єрою найманих співробітників, оскільки більшість з них напевно будуть відкривати власний бізнес.

"Це покоління не може жити без технологій, тому автоматизація буде використовуватися у бізнес-процесах по максимуму. Вони можуть цікавитися запуском проектів у сфері доставки, розробки мобдодатків, організації подорожей і т.д. Але стратегія розвитку компаній буде налаштована загалом на продаж товару/послуги цільових аудиторій у віці до 40 років, адже цьому віку цікаві незвичайні високотехнологічні рішення", – вважає економіст Іван Хохлов.