Поради підприємцям-початківцям: як використовувати нетворкінг

20 серпня 2016, 08:00
На думку експертів, в бізнесі потрібно використовувати максимум зв'язків і знайомств

yaware.ru

Для підприємців-початківців особливо важливий такий вид діяльності, як нетворкінг – соціальна і професійна активність, спрямована на розширення кола корисних друзів і знайомих і поліпшення відносин з ними. Адже чим більше у бізнесмена налагоджених ділових відносин, тим вище ймовірність успіху в будь-якій галузі. А все тому, що за допомогою нетворкінгу якнайшвидше вирішити безліч питань – пошук співробітників, клієнтів, нових партнерів. Тому підприємцям, незалежно від їх схильності до спілкування, важливо розвивати навички створення мережі корисних контактів. Як правильно це зробити, розповідає керівник Allbiz Юрій Ніколаєв.

ПІДГОТОВКА. Головне правило нетворкінгу: ніхто ніколи не знає, ким завтра чи післязавтра стане новий знайомий, пояснює Юрій Ніколаєв. Тому гадати, в яке саме питання може стати в нагоді конкретний діловий контакт, не варто. "Важливіше зрозуміти, чим можете виявитися корисними ви. Професійний нетворкінг починається не з активних пошуків нових контактів, а з власного позиціонування. Визначтеся, в чому ви можете виступати експертом і як можете це довести. Це дозволить вам визначитися з сильними сторонами вашої позиції. Але при цьому важливо сформувати власні фішки – такими можуть стати, зокрема, цікаві кейси з вашої роботи, корисний контент для соцмереж, спеціальні ораторські прийоми для публічних виступів. Все це допоможе заводити нові контакти", – відзначає Ніколаєв.

Реклама

ПОШУК. Практика показує, що зараз в інтернеті знайти потрібних і важливих співрозмовників дуже просто: наприклад, в Facebook глава інвестфонду може виявитися на відстані одного спільного друга. Плюс соцмережі дозволяють відразу дізнатися його ключові інтереси. "Не можна ігнорувати свій імідж в ключових соціальних мережах, по можливості доповнюючи його публікаціями в галузевих ЗМІ. А після того, як імідж створений, можна перейти до наступного етапу: особисто познайомитися з друзями з мереж Facebook або LinkedIn. Особливо зручно це робити на якісь події, наприклад на професійних конференціях, галузевих виставках або форумах", – уточнює Юрій Ніколаєв.

При цьому експерт нагадує: треба вміти контакти не тільки заводити, але і використовувати: "Будьте готові, що якщо коло вашої корисності окреслено правильно, то першими про допомогу можуть попросити вас. При цьому чим частіше ви будете допомагати іншим, нехай навіть словами підтримки або рекомендаціями, велика ймовірність, що ваші прохання до нових знайомих також будуть виконані". І ще, не варто бути нав'язливим: "Якщо професійний імідж сформований правильно, то після кількох вдалих публікацій в онлайні або дій в реальному житті знайомства почнуть шукати вже з вами", – радить Юрій Ніколаєв.