Поради підприємцям-початківцям: шукаємо особистого помічника

3 грудня 2017, 07:33
Про підводні камені пошуку помічника розповідає автор курсу Smart Assistant Петро Синегуб

www.marieclaire.ru

Найчастіше підприємці , створюючи новий бізнес , навіть не замислюються , наймати або не наймати особистого помічника . Але експерти відзначають : делегування обов'язків так званій правій руці підвищує ефективність бізнесу і звільняє час для реалізації важливих завдань . Про підводні камені пошуку помічника розповідає автор курсу Smart Assistant Петро Синегуб .

Причини

Більше 90 % власників бізнесу вважають , що особистий помічник їм не потрібен . А все тому , що у керівників склалося хибне уявлення про саму професію асистента .

"Они думают, что личный помощник равно секретарь. Но на деле ассистент — это специалист, выполняющий сложные и ответственные задачи, тем самым освобождая время руководителя", — говорит Синегуб.

За його словами, основне завдання підприємця – розробка стратегії бізнесу і контроль за виконанням даної дорожньої карти: "Але коли він занурюється в операційну і рутину, часу на глобальні цілі не залишається. Від цього страждає сам бізнес". Як приклад експерт наводить розрахунки: "Якщо підприємець працює один, ефективність виконання завдань становить 100%. З приходом помічника він може делегувати 20% справ і таким чином реально звільнити 20% робочого часу все з тією ж ефективністю виконання. В результаті власник може вкладати сили в першочергові завдання", – зазначає Синегуб.

Реклама

Пошуки

Коли підприємець все ж приймає рішення найняти особистого помічника , виникає питання , як знайти ідеального фахівця . І тут важливо звернути увагу на наступні критерії відбору .

Перше : помічник повинен бути доповнюючим фахівцем .

"Руководитель может подбирать ассистента по навыкам и качествам, которые в нем самом развиты слабо. К примеру, в 9 из 10 случаев руководители нуждаются в помощниках с сильными администраторскими и исполнительными навыками. Это важно, чтобы организовывать поездки и мероприятия, следить за выполнением задач, оптимизировать время шефа. Найдя такого помощника, предприниматель сможет спокойно сосредоточиться на своих сильных сторонах, например на создании новых продуктов", — разъясняет Синегуб.

Бувають також помічники – комунікатори : вони корисні для виконання HR – функцій . Адже вони наймають персонал , допомагають на переговорах , доносять ідеї керівника до команди .

Друге : асистент повинен відповідати цінностям команди .

"У каждой компании свои ценности. И желательно подбирать команду, опираясь на эти ценности. Особенно это касается личного помощника, ведь он чаще остальных взаимодействует с руководителем. А иногда выполняет и личные поручения, о чем остальным знать не обязательно", — отмечает Синегуб.

При цьому цінності кандидата можна перевірити ще на співбесіді з допомогою запитань- ситуацій .

"Человек рассказывает, как бы он поступил в том или ином случае. После рекрутер определяет, обладает ли человек нужными ценностями", — поясняет эксперт.

Третє : асистент повинен бути гідний довіри . На думку Синегуба , не потрібно довіру напрацьовувати – її просто потрібно не порушувати : " Якщо асистент пройшов всі етапи найму , він вже може викликати довіру . Але щоб не було неприємних сюрпризів , все ж не завадить його іноді перевіряти " .