Поради хендмейдерам: як правильно торгувати в соцмережах

29 травня 2016, 08:26
Публікуємо хороші фото, реагуємо на критику і вказуємо ціни

webiz.in.ua

Цієї весни українська інтернет-аудиторія склала 20 млн осіб, з них чверть активно використовувала Facebook. І цей факт треба враховувати, кажуть експерти, якщо вітчизняні хендмейдери хочуть не тільки підвищити впізнаваність своїх виробів в мережі, але і забезпечити високі продажі унікальних товарів. Тим більше це важливо під час кризи, коли не у кожного майстра є можливість витрачати гроші на свій сайт або рекламу. І тут на допомогу приходять соцмережі, де можна безкоштовно запустити сторінку для торгівлі хендмейдом, розміщувати оголошення в нішевих групах, шукати клієнтів за кордоном.

ФОТО. Коли майстер розміщує оголошення про продаж свого виробу в соцмережах , він повинен приділити увагу якісним фото , каже контент – маркетолог Prom.ua Ольга Федченко . А все тому , що пости з хорошими знімками збирають на 50 % більше лайків і майже в два рази більше коментарів , ніж інші публікації . " У продають постах важливо додавати фото продукту в різних ракурсах і з деталізацією . Можна зробити знімки виробничого процесу , щоб люди могли переконатися , мовляв , виріб дійсно виготовлено вручну.

Реклама

Все це дозволяє розсіяти сумніви користувачів , адже в інтернеті можна помацати продукцію " , – пояснює Федченко . При цьому важливо весь час стежити за " свіжістю " сторінки : " Підтримуйте актуальність асортименту , видаляйте відсутні товари , вказуйте розміри і кольору " , – уточнює експерт . Але не заглиблюйтеся в зайвий пафос в описах до товару : 15 епітетів на кшталт " чудовий " , " незабутній " тощо м ожуть відлякати потенційного клієнта – він вирішить , що просто не гідний користуватися вашим унікальним продуктом .

Також дуже важливо вказувати ціни на товар : на торговому майданчику зайва скромність ні до чого . До того ж , відсутність вартості товару і необхідність " звернутися в приват " , щоб її дізнатися , згідно з опитуваннями , позбавляють вас більше половини потенційних покупців .

Ще одна часта помилка – велика кількість спецефектів при розміщенні фото : багато початківці торговці покращують зовнішній вигляд товару за допомогою популярних програм – фоторедакторів , а потім вислуховують скарги клієнтів , яким замовлення прийшло " зовсім не таке , як на картинці" .

Реклама

КАЛЕНДАР. Просувати товари в онлайні допомагає стратегія , так що треба створювати календар постів . " Опублікувати поновлення потрібно десь по три рази на день . І вони повинні бути різними : і бізнесу відповідати , і цікавити користувачів . Наприклад , календар може включати : посади з продажу і реклами товарів ; смішні фото і відео з тематики ; новини галузі ; аналітичні і прикладні статті ; конкурси та акції " , – перераховує Федченко . При цьому експерт радить публікувати продають тексти не частіше 2-3 разів на тиждень , щоб не нав'язуватися передплатникам .

ЗАЦІКАВИТИ. У соцмережах багато товарів ручної роботи , тому для посилення конкурентоспроможності майстер повинен бути лояльним продавцем . Тут допоможе організація конкурсів і акцій , адже багато в чому завдяки їм йде активна підписка на сторінку хендмейдера . " Хоча б раз в 2-3 місяці бажано проводити акції для передплатників з призами . Переможців можна вибирати за допомогою , наприклад , random.org . Важливо , щоб приз дійсно викликав бажання брати участь в акції , а переможець відбирався прозоро " , – роз'яснює Федченко.

Щоб такий конкурс виявився ефективний , потрібно врахувати наступне . По-перше , зробити кілька постів про захід у вигляді анонсів , напоминалок . По- друге , правила проведення конкурсу повинні бути легко здійснимі – лайкніте сторінку , зробіть фото .

Реклама

Але тут важливо не переборщити : останнім часом акціями на тему " зроби лайк і репост , виграй авто / холодильник / шкарпетки / зубочистку " спекулюють занадто багато магазинів і торгових майданчиків , і засилля подібних постів починає потроху дратувати користувачів . Тому , якщо ви хочете домогтися лояльності від ваших клієнтів , краще піти іншими шляхами : " Можна анонсувати розпродаж або розіграш скидочного коду . При цьому важливо вказати терміни дії " , – уточнює маркетолог .

СПІЛКУЄМОСЬ. Кращий двигун торгівлі – це правильно вибудувана комунікація, відзначають аналітики. Треба активно чатитись з передплатниками та клієнтами в личку, оперативно відповідати на коментарі, повідомлення. При цьому майстру не варто засмучуватися, якщо розкритикували його публікацію чи товар. "Не можна відповідати грубістю на критику, потрібно задовольнити незадоволеного клієнта, і він стане лояльним. Це покаже передплатникам, що виробник готовий виправити ситуацію, якщо щось пішло не так", – акцентує Федченко. Дуже важливо знаходити час і стежити за коментарями на вашій сторінці, щоб вчасно видаляти звідти спам і всяке сміття: "недоглянута" сторінка відштовхує.

ЗОВНІ. Також зростанню продажів в онлайні допоможе співпраця з популярними блогерами , адже їх передплатники можуть стати клієнтами хендмейдера . " Треба шукати блогерів , які пишуть по близькій темі . Так , якщо людина продає одяг, виготовлений вручну , можна працювати з fashion – блогерами . А життєздатність блогу треба перевірити на similarweb " , – говорить Федченко . За її словами , розміщення постів на популярних блогах вимагає фінвитрати ( від $ 100 ) , але якщо блогера захопить продукція хендмейдера , він розмістить інформацію безкоштовно.

Не завадить також попартізаннічать на отзовіках , де люди шукають і пишуть інформацію про цікаві товари . " Можна стати активним учасником тематичних форумів або груп і відстежувати нішеві запити . На допомогу – TalkWalker , Google Alerts . Принагідно треба рекомендувати товари за умови посилання на сторінку в соцмережах " , – рекомендує Федченко . І тут же попереджає : не варто плутати партизанський маркетинг зі спамом і ліпити посилання де попало : є ризик блокування , а також зростання роздратування користувачів .

Розставляємо хештеги і шукаємо клієнтів на блошиних ринках

Самі хендмейдери вважають , що оволодіти основними навичками просування своїх виробів в соцмережах може будь-який майстер за пару – трійку місяців . " Корисні відеоуроки можна знайти на YouTube . Можна написати в пошуковику запит , умовно , " як продавати хендмейд в соцмережах " , і у відповідь знайдеться багато безкоштовних тренінгів . А якщо майстер знає англійську мову , то в цій інформації можна просто потонути " , – говорить співвласник магазину " Санат " Олександр Радич , що спеціалізується на ручному виготовленні дорожніх блокнотів .

Активно просувати свої вироби можна в декількох соцмережах – Facebook, Twitter, Instagram. "У цих мережах спрацьовує різний підхід для просування товарів. У Instagram ставку треба робити на візуалізацію, а в Twitter можна активно використовувати хештеги. Але ключовою платформою для українських майстрів може стати саме Facebook: тут можна ефективно знаходити клієнтів як в нашій країні, так і за кордоном", – вважає Радич. За його словами, найкраще просувати товари, реєструючись в спеціальних групах, які в нашій країні називаються барахолка: "Учасник групи має право безкоштовно розміщувати у ній оголошення про свої товари. Це зручно для пошуку нових клієнтів по всьому світу, адже такі барахолки можна знайти в Європі, США, Азії. Крім того, можна активно використовувати в Facebook тематичні групи – наприклад, любителів тварин або аксесуарів з бісеру: учасникам цих груп також можна розповідати про свій нішевий товар".

ХЕШТЕГИ. У соцмережах корисно використовувати і ключові слова, але вони добре працюють в Twitter і Instagram. "Для того щоб ефективно використовувати хештеги, можна їх підглянути у конкурентів: шукаєте майстрів, які виготовляють в'язані шарфи або глиняні вази, копіюєте їх ключові слова – і починаєте працювати! Так, в Twitter треба ставити в одному пості 3-4 хештеги, гарне фото і посилання на товар. Тоді до вас може гарантовано зайти кілька людей. А якщо використовувати роботизовані обновлялки, то можна формувати до 2,5 тис. публікацій щодня. Це дозволить залучити на свій сайт кілька тисяч осіб", – роз'яснює Радич .

Що стосується Instagram, тут в постах реально використовувати необмежену кількість ключових слів, уточнює підприємець. "Ключові слова та якісні фотографії дозволяють швидко розширювати аудиторію для цікавого товару. Єдине обмеження – не можна ставити в постах посилання на свій сайт. Якщо людину зацікавила куртка або блокнот, він пише в приват або переходить на сторінку майстра, де є посилання на його сайт або інтернет-магазин", – звертає увагу Радич. Також Олександр нагадує, що в Instagram постити повідомлення можна тільки зі смартфонів або планшетів, а дивитися можна через комп'ютер.