Поради економістів: як підприємцю вивчити бухоблік

29 листопада 2014, 10:00
Експерти радять взяти бухгалтера на аутсорсинг і піти на курси

На бізнес-старті потрібен не тільки стартовий капітал, а й спеціальні знання, яких у підприємця може і не вистачати. Стосується це, наприклад, бухгалтерських навичок – адже мало хто з стартаперів може похвалитися, що досконально знає управлінський, податковий або бухоблік. "Бухгалтерія – наука непроста. Тут постійно змінюються законодавчі норми, тому потрібно стежити за всіма змінами і чітко знати, як оформити той чи інший звіт і куди його віддати – в податкову або інші контролюючі органи. А все тому, що ціна бухгалтерських помилок висока – штрафи можуть серйозно вдарити по бюджету підприємства", – пояснює нам контент-експерт кадрового порталу Rabota.ua Тетяна Пашкіна. За її словами, всі ці фактори і змушують навіть досвідчених бухгалтерів час від часу проходити 2-3-місячні курси бухобліку – для підвищення кваліфікації.

ЯК ВИБРАТИ. Не так давно корочку курсів бухобліку отримав і київський економіст Андрій Малицький, що працює в торговельному підприємстві. "У столиці багато таких курсів. Тривають вони в середньому 2-3 місяці, коштують від 2000-3000 грн і вище. Але незважаючи на те, що вибір курсів дуже великий, рішення, куди йти вчитися, треба приймати серйозно. По-перше, краще вибрати курси недалеко від місця проживання, щоб не витрачати багато часу на дорогу. По-друге, добре б вчитися на вихідних, тому що заняття можуть йти по 3-4 години на день. По-третє, в будь-якому випадку доведеться не лінуватися і вчитися вдома, самостійно – тільки так можна дійсно розібратися в тонкощах", – роз'яснює Андрій.

Реклама

ЦІЛІ. Як пояснюють експерти, починаючим підприємцям, ще до навчання на курсах, варто поспілкуватися зі знайомими економістами і бізнесменами, щоб довідатися, які саме навички їм знадобляться для реалізації стартапу. "А після того, як ви складете собі план, яких саме знань вам не вистачає, можна сміливо вибирати курси бухобліку та вивчати програми, які знадобляться в роботі", – радить Андрій Малицький.

АУТСОРСИНГ. Тетяна Пашкіна радить почати з вивчення управлінського обліку: "Це дозволить вам розуміти основні процеси в роботі підприємства, що важливо на старті бізнесу. А всю іншу бухгалтерську документацію може вести і бухгалтер на аутсорсингу. Зараз такого фахівця, залежно від кола обов'язків, можна найняти за 2-4 тис. грн на місяць. Це дозволить заощадити час і нерви, так як всі звіти по компанії будуть складені без помилок і вчасно передані в податкову. А сам підприємець зможе спокійно зайнятися розвитком бізнесу і контролювати всі фінпитання".