Зниження акцизів на авто: машини з ЄС стали ближче до українців

2 серпня 2016, 08:14
Купити можна тільки одне авто. Експерти: все, що потрібно, – гроші і віза

Акциз. За автомобіль з об'ємом двигуна до 1000 куб. см заплатити тепер потрібно в 28 разів менше

Вчора набув чинності закон, що знижує акциз на ввезення б/в автомобілів з Європи. Тепер в українців з'явилася можливість до 2019 року ввезти з-за кордону іномарку, яка в середньому обійдеться на $2-5 тис. дешевше. Правда, купити можна тільки одну машину в рік, а перепродати її протягом наступних двох років не вдасться (при достроковому продажі сплачується акциз). "Сегодня" розібралася, що змінилося в покупці машини з ЄС і як професійні перегонщики намагаються обійти правила.

ЦІНИ. Закон нардепи прийняли ще 31 травня, однак президент вирішив обмежити продаж автівок і вивів з цього процесу автосалони. У підсумку з урахуванням правок гаранта ВР схвалила зниження ставок до 31 грудня 2018 року. Діють вони, правда, тільки на машини, вироблені після 2010 року, тобто підпадають під екологічний стандарт Євро-5. В результаті розмитнення автомобіля з об'ємом двигуна менше 1000 куб. см сьогодні обійдеться в 28 разів дешевше: раніше ця сума становила 1,7 тис. євро (47 тис. грн), а зараз – всього 63 євро (1736 грн)! Якщо говорити про більш потужні автомобілі, то тут теж досить солідні зміни: розмитнення машини з трилітровим двигуном буде коштувати 828 євро (22,8 тис. грн) замість 6,6 тис. (181,9 тис. грн)!

Реклама

За словами директора компанії, що спеціалізується на б/в автомобілі з Європи, Сергія Станівського, найпопулярніші на сьогодні напрямки – Польща і Німеччина. У цих країна купити машину простіше простого – інтернет буквально кишить сайтами з продажу б/в авто. "Все, що потрібно, – віза, гроші і хоча б елементарне розуміння влаштування автомобіля, – каже Становський. – Дарма що Європа, є дуже великий шанс нарватися на "напівживу" машину. На місці потрібно буде заплатити ще 100-150 євро за транзитні номери, а на кордоні – ще 100 євро за декларацію Т2, куди і внесуть автомобіль як проданий". Далі, за його словами, справа тільки за вітчизняними сервісними центрами МВС.

ПОПИТ І ХИТРОЩІ. Незважаючи на те, що офіційно закон діє всього один день, професійні перегонщики "скаржаться", що вже другий тиждень охочі отримати "дешеве авто з Європи" обривають їм телефони. "Цікавляться, у скільки їм це обійдеться, як довго буде їхати товар, які машини доступні, – розповів "Сегодня" перегонник Роман з Харкова. – Правда, багато хто так до кінця і не розібрався, що це за закон. Одні вважають, що розмитнення взагалі скасували, а інші дзвонять і просять привезти дві машини: одну хорошу, а другу скромнішу". Його колега Віктор розповів нам, що він спеціально під цей закон пропонує покупцям можливість поїхати з ним і вибрати авто вже на місці (він працює в основному на латвійському ринку). Все, що потрібно від людини, – віза і гроші. А всі питання по експертизам і оформлення машини він обіцяє вирішувати на місці сам і бере за це $800-1500. "Є і ті, хто намагається обійти обмеження. Наприклад, оформляють машини на підставних осіб. Інші пропонують неформально передавати машину – через дарчу, а оплату закріплювати у нотаріуса окремо, як плату за якісь послуги", – говорить Віктор. Поки ж спікер прикордонної служби Олег Слободян сумнівається, що наплив охочих купити в Європі машину створить проблеми на прикордонний пост: "Залишається, правда, питання з розмитненням: як швидко вона буде проходити. Але тут вже питання не до нас, а до митниці".