Змітали техніку і одяг: як пройшла "Чорна п'ятниця" в Україні

28 листопада 2017, 14:25
Українці в 2017 році дуже активно користувалися розпродажами, повідомляють рітейлери

/ Фото: Анастасія Іскрицька

Українські магазини підвели перші підсумки розпродажів на Чорну п'ятницю. Продавці констатують – українці дуже ласі на знижки. Нинішня акція відрізнялася від минулорічної високою залученістю покупців.

"Партнери з Google ще на початку року попереджали, що попит зросте не на відсотки, а в рази – так і сталося", – зазначив у розмові з UBR.ua маркетинг-директор однієї з торгових мереж Євген Резуєв.

Реклама

За словами директора з маркетингу магазина електроніки Олексія Тихонова, середній чек в порівнянні з минулим роком, зріс на 70%. Також збільшилася і кількість запитів за кредитними пропозиціями.

На хороші показники продажів також вплинуло і те, що багато продавців вирішили проводити розпродажі не тільки безпосередньо в п'ятницю, як це було рік тому, а розтягнули акцію на кілька днів. До того ж, ті, хто роком раніше розпродавав товар зі знижками тільки в офлайні, в поточному влаштували розпродажі і через інтернет-магазини.

Деякі продавці вирішили зовсім позбавитися від всього наявного товару для оновлення асортименту. Це дозволило не просто порадувати покупців дисконтом, а й запропонувати на деякі товари ціни нижче закупівельних. Деякі і зовсім вирішили піти за ще однією американською традицією і продовжили акційні дні до Кіберпонеділка.

Реклама

Як розповів pr-менеджер мережі магазинів електроніки Сергій Колосков, одними з найбільш затребуваних товарів виявилися телевізори. Високий попит також фіксувався на ігрові приставки, а також бездротові навушники. Безперечними лідерами стали смартфони. Непогано продавалися планшети і комп'ютерна периферія. Були у розпродажі й унікальні для України ноутбуки, які продавалися на 40-50% нижчими від ринкових цін.

"Дуже добре приросли продажі навушників, смарт-годинників, побутової техніки. ТОП-3 брендів в грошах: Xiaomi, iPhone, Samsung. За iPhone 8 ми навіть зіткнулися зі спробою викуповувати у нас оптом. Максимальний запит був 80 штук в одні руки", – зазначив Резуєв.

За словами продавців, більшість популярних позицій закінчилися в перші три години після старту розпродажів: на всіх акційного товару просто не вистачило.

Реклама

"Найпопулярнішими товарними групами стали електроніка і побутова техніка. Але приємно здивував попит і на спортивне харчування. В цілому за дні розпродажу кількість відвідувачів нашого сайту зросла в рази. Ймовірно, не всі залишилися задоволені, оскільки кількість пропозицій за акційною ціною була вкрай обмежена: тут, природно, хто не встиг, той запізнився", – розповів керуючий партнер онлайн-магазину Дмитро Покотило.

Не скупилися українці і на одяг із взуттям. Як розповів UBR.ua керівник маркетплейса Олександр Роєнко, в порівнянні зі звичайною листопадовою п'ятницею минулого року, на Black Friday кількість відвідувачів, покупок і сума витрачених грошей виросли в 2 рази. Купували українці сезонні і святкові речі: сукні, пуховики, сумки, кофти/светри, шуби і черевики.

Не хочуть повертати по гарантії

Не обійшлося на розпродажах і без ексцесів. Наприклад, проблеми виникали через те, що деякі товари розкуповували настільки швидко, що інформація про наявність не встигала оновлюватися на сайті. Через це call-центрам магазинів доводилося обдзвонювати покупців і пропонувати їм альтернативу замість замовленого товару, якого вже не було в наявності.

Але траплялися неприємності і серйозніше. Як розповів директор Союзу споживачів України Максим Несміянов, багато перевірених ними магазинів відмовлялися повертати куплений акційний товар, мотивуючи це тим, що на нього нібито не поширюється гарантія. До того ж дуже часто магазини видають покупцям недійсні чеки, за якими дуже складно довести факт покупки.

"Грішать цим, в основному, інтернет-магазини: не ставлять свої штампи на паспорті пристрою, дають чеки без вказівки реквізитів, продають товар від імені ФОПів, які просто, за їхніми словами, виступають посередниками в доставці і так далі. Не хочуть навіть приймати товар по гарантії. Наприклад, при покупці двох товарів, отримуючи третій такий самий по акції – гарантія і можливість обміну поширюється на всі три позиції в чеку. Люди цього не знають, а продавці користуються. Або не говорять, що повернути деякі товари можна не тільки протягом двох тижнів, а й місяця, І двох", – зазначив Несміянов.

Як відомо, батьківщина Чорної п'ятниці – США. Звичай влаштовувати розпродажі з'явився ще в XIX столітті, а назва увійшла в побут у 1966 році. Black Friday – це п'ятниця після американського свята Дня подяки. З неї починається традиційний сезон різдвяних розпродажів. У багатьох країнах в цей день магазини відкриваються дуже рано, а покупці навіть б'ються за можливість урвати товар дешевше.