Скільки доведеться заплатити за "розкішну" нерухомість і чому штрафи вже близько

16 серпня 2016, 08:41
Народ не отримує платіжки, а з дня на день почнуть нараховувати пеню

Штрафи можна буде оскаржити в судовому порядку. Колаж: kiliya.info

Вже через кілька днів українцям може відгукнутися новий податок на нерухомість, який в народі прозвали "податок на розкіш". Справа в тому, що з 28 серпня для тих, хто його все ще не сплатив, вводиться штрафна пеня. Однак багато людей досі навіть не отримали своїх платіжок. "Сегодня" з'ясувала, скільки потрібно буде доплачувати за метри і чому багато хто так і не дочекався квитанцій від ДФС.

ПОДАТОК І ПЕНЯ. За новими правилами, платити доведеться один раз на рік за кожен квадратний метр понад податкової пільги. Вона для квартир становить 60 кв. м, а для житлових будинків – 120 кв. м на людину. Наприклад, якщо будинком володіє дві особи – його метраж умовно ділиться навпіл, але тільки зареєстровані члени сім'ї не береться до уваги. Скільки потрібно буде віддавати за кожен "квадрат", встановлюють безпосередньо місцевих рад. Наприклад, Івано-Франківськ, Одеса і Суми вирішили, що за один додатковий метр власник заплатить 2% своєї мінімальної зарплати (близько 24 грн). Варто відзначити, що це найвищий відсоток з можливих в цьому році. А ось в Ужгороді, Києві та Чернігові встановили плату в 1%. При цьому в 2017-му місцева влада зможе підняти максимальну планку до 3% з кожного квадратного метра (трохи більше 41 грн). Іншими словами, сьогодні одесит з квартирою в 100 кв. м повинен заплатити 974 грн, а в наступному – 1653 грн. Однак і ця сума збільшиться, якщо не встигнути до 28 серпня. За словами начальника відділу адміністрування майнових податків ДФС Юрія Тимощука, пеня складе 10% від суми податку, якщо не заплатити протягом перших 30 днів після дня "Х", і 20%, а то й платити довше. Також варто відзначити, що якщо сума заборгованості перевищить 10 мінзарплати (14,5 тис. Грн), то виконавчі служби можуть спробувати відібрати майно. До всього іншого, якщо у власності значиться квартира понад 300 "квадратів" або будинок, площа якого більше 500 кв. м, то потрібно буде заплатити ще 25 тис. грн.

Реклама

ПЛАТІЖКИ. Незважаючи на той факт, що всім українцям нові платіжки повинні були прийти ще до першого липня, багато хто так і не отримали "листи щастя". Більш того, деякі українці навіть не чули про новий податок. "У нас приватний будинок в Василькові, приблизно 240" квадратів", який належить мені, і є ще квартира в Києві на 75 метрів на двох з чоловіком. Але ніяких платіжок ми не отримували. Чесно кажучи, я взагалі про таке перший раз чую. У нас в родині чоловік відповідає за всі платежі, а й він мені нічого не говорив – значить, не знає. Будемо дзвонити в податкову, з'ясовувати", – каже Тетяна. Киянка Дарина теж платіжок не бачила, хоча знає про нововведення. "У нас кілька квартир і ще два будинки. Але вся нерухомість оформлялася до 2012 року, і її немає в реєстрі майнових прав нерухомості. Як я розумію, саме тому нам і не прийшли квитанції. Чесно кажучи, йти сама за ними я не збираюся, сподіваюся проскочити з цим новим податком", – говорить вона. При цьому киянка говорить про ризики такого рішення: "У нас є будинок, який дістався у спадок. Записаний він на померлого дідуся і повинен перейти до чоловіка. Поки ми його не переоформляємо, адже його зареєструють в реєстрі і потрібно буде платити податок. Хоча якщо зараз щось трапиться з чоловіком, то буде дуже важко довести, що це наш будинок, і є ризик взагалі його втратити", – зізналася Дарина.

ПРИЧИНИ І СУД. В ДФС про відсутність платіжок у населення знають і називають основну причину такої колізії. "Справа в тому, що ми розсилаємо квитанції в основному за даними з реєстру нерухомості, який почав свою роботу в 2012 році. Відповідно, люди, які купували або продавали квартири до цього року, туди поки не потрапили", – розповіли нам у відомстві. При цьому, щоб виправити помилку, власнику квартири або будинку потрібно самому прийти до територіального підрозділу ДФС, поставити майно на облік і отримати квитанцію.

Реклама

У свою чергу юрист з питань нерухомості Володимир Столітній вважає, що служба може просто не встигати відсилати "листи щастя". "Є таке поняття, як пропускна здатність підприємства. Ось через це показника можуть не приходити квитанції. Але в будь-якому випадку сам власник цим займатися не повинен. Це недолік податківців, і вони повинні з ним розбиратися, – пояснив він "Сегодня". – А якщо платіжки не було і потім буде нарахована пеня, це може стати приводом для судового розгляду". Поскаржитись на відсутність платіжки можна в територіальні органи ДФС.