Скандал на паливному ринку: через мит на дизель різко подорожчає навіть хліб

21 лютого 2020, 14:49
Аграрії б'ють на сполох через те, що робота в полях подорожчає через мито

/ Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні

Після недовгого затишшя на паливному ринку знову вибухає скандал. Місяць тому 21 січня ПАТ "Укрнафта", АТ "Укртатнафта" і АТ "Укргазвидобування" звернулися зі спільною заявою до Мінекономіки за фактом антиконкурентних дій при поставках в Україну російського дизельного палива і скрапленого газу, зажадавши введення мит. Протягом місяця було тихо. А ось тепер, коли за законом, Мінекономіки має дати відповідь, почалася ланцюгова реакція.

Проти будь-яких обмежень імпортних поставок, які приведуть до зростання цін, виступили глави галузевих асоціацій підприємств гірничо-металургійного та аграрного комплексів – найбільших промспоживачів дизпалива. За оцінками президента об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександра Каленкова, в разі введення мит, витрати гірничо-металургійних підприємств, які споживають до 7% ДТ в країні, тільки в перший рік виростуть на 600-700 млн грн.

Реклама

"Підвищення цін вдарить по всім громадянам, ми говоримо про підвищення витрат для всіх приблизно на 11 млрд грн. З них 600-700 млн грн ляже на наші гірничо-металургійні підприємства. Але на цьому збитки не закінчаться: всі наші постачальники послуг також відчувають на собі зростання цін і піднімуть свої тарифи. Чи піде ланцюгова реакція", – пояснив Олександр Каленков.

Втрати виробників зерна від підвищення цін виявляться не менше, адже на частку аграріїв припадає 6% споживання ринку ДТ, плюс витрати на скраплений газ, на якому працюють установки для сушіння зерна. За попередніми оцінками в.о. виконавчого директора Української зернової асоціації Сергія Іващенка, кожен виробник зерна витрачає 60-80 доларів на гектар під час посівної і збиральної кампаній.

"Якщо помножити витрати на обсяги посівних площ під зерно – в рік це 150 млрд. Зерно – біржовий товар, його ціни формуються на світовому ринку. Тому введення будь-яких мит і підвищення собівартості прямо пропорційно впливає на збитки фермера або виробника зерна в Україні", – зазначив Сергій Іващенко.

Нескладно зрозуміти, що дороге зерно – це подорожчала мука і більше витрат на хліб з кишені кожного українця.

Нагадаємо, раніше повідомлялося про те, що спостерігається зниження цін на ДТ. Дизпаливо потяглося слідом за автогазом, який давно вже дешевшає. Новости "Сегодня" тоді з'ясували, чому падають ціни на пальне.

Реклама

Але автомобілі – це не тільки паливо, але і дороги. Про те, де в Україні най-най "дороги смерті", дивіться в сюжеті: