Штрафи за перевантаження значно збільшать – Мінінфраструктури

18 вересня 2015, 11:51
Перевізникам запропонують користуватися залізницею і водним сполученням

Фото: ngs70.ru

Міністерство інфраструктури України має намір багаторазово збільшити штрафні санкції відносно перевізників і вантажовідправників за проїзд автотранспортних засобів по дорогах з порушенням вагових норм. Про це повідомив міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський в ході VI Міжнародній конференції "Ефективне управління агрокомпаніями".

"Штрафні санкції виростуть в десятки разів, штрафи будуть від тисяч гривень до десятків тисяч гривень за перевантаження. Ми ніколи не будемо мати якісних автомобільних доріг, поки не врегулюємо питання вагового контролю на наших дорогах. З іншого боку, ми запропонуємо в якості альтернативи більш якісну логістику "Укрзалізниці" і відкриємо річку", – сказав Пивоварський.

Реклама

У Мінінфраструктури пояснили, що чинні законодавчі норми припускають штраф за порушення правил проїзду великовантажного транспорту в розмірі 30-40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (510-680 грн).

Міністерство підготувало законопроект про збільшення штрафів за порушення вагових норм, і зараз він знаходиться на зовнішньому узгодженні в Міністерстві фінансів і Мінекономрозвитку, після чого буде направлений до Мін'юсту та Державну регуляторну службу.

Транспортне відомство пропонує збільшити штрафи мінімально до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500 грн) і максимально до 5000 неоподатковуваних мінімумів (85 тис. грн).

Реклама

"Штраф як мінімум повинен покривати збитки дорозі, які нанесені автомобілем. У багатьох країнах він у декілька разів більше. У Польщі мінімальний штраф – 1500 євро, у Німеччині – 10 000 євро. Більш того, за систематичні порушення в Європі водій позбавляється прав, а компанія-перевізник – ліцензії або ж конфіскується транспортний засіб", – цитує міністра прес-служба.

Крім того, в кінці серпня Міністерство інфраструктури оприлюднило проект постанови про приведення вагових обмежень для автодоріг різної категорії у відповідність з несучою здатністю, на яку розраховані траси.

Зокрема, для доріг державного значення (1-3 категорій) обмеження складе 40 тонн (11 тонн на вісь), для доріг місцевого значення (4-5 категорій) – 24 тонни (7 тонн на вісь).

Реклама

Раніше міністр Пивоварський повідомив, що Державна адміністрація залізничного транспорту України ("Укрзалізниця") і морські торговельні порти в 2016 році профінансують закупівлю нових вагових комплексів для контролю за дотриманням вагових норм автотранспортними засобами з метою захисту дорожнього покриття від перевантаження.

В даний час система вагового контролю введена в 15 областях України. На думку глави дорожнього департаменту Міністерства інфраструктури Романа Хміля, сплачувані вантажоперевізниками податки, зокрема паливний акциз, не перекривають той збиток, який наносять перевантажені вантажівки українськими дорогами, тому необхідно ввести плату за проїзд фур загальною масою понад 12 тонн.

Також, за його словами, на даний момент 75% зборів від паливного акцизу по Україні приносять водії легкового транспорту й автобуси, у той час як 80% збитку дорогам завдають вантажівки вагою від 12 до 40 тонн.

Крім того, Міністерство інфраструктури розраховує на створення в наступному році спеціального дорожнього фонду, що дозволить зібрати на ремонт доріг близько 40 млрд грн. За словами керівництва Мінінфраструктури, дорожній фонд буде формуватися за рахунок паливного акцизу, плати за проїзд вантажного транспорту вагою понад 12 тонн та штрафів за перевантаження автомобілів.

У держбюджеті на цей рік на фінансування "Укравтодору" передбачено понад 20 млрд грн, з них на розвиток і утримання доріг піде лише 3,5 млрд грн, тоді як решта суми буде направлена на погашення мільярдних зобов'язань монополіста перед кредиторами. За словами Хміля, в 2016 році сума виплат за раніше взятими кредитами складе 14 млрд грн.