Штрафи за комунальні борги, тарифи на газ і субсидії: що змінилося за тиждень

16 червня 2019, 12:58
Стало відомо, скільки Пенсійний фонд виплатив субсидій в опалювальний сезон

Як працюватиме нововведена пеня, наскільки прискорилася інфляція і чому важливо зберігати залізничний квиток – читайте головні економічні новини тижня, що минає в спеціальному матеріалі сайту "Сьогодні".

В Україні "запрацювали" штрафи за комунальні борги

З 10 червня в Україні остаточно вступили в силу норми про штрафи за несвоєчасну сплату житлово-комунальних послуг. Пеня нараховується за борги, які утворилися після першого травня, коли вступили в силу нові норми закону про ЖКГ.

Реклама

При цьому в Мінсоцполітики пояснювали, що штрафи фактично почнуть діяти після 10 червня. Справа в тому, що споживачі повинні оплачувати житлово-комунальні послуги до 20-го числа кожного місяця. Якщо така норма прописана в договорі, пеня буде нараховуватися з 21-го числа. Закон не має зворотної сили, тому з 21 травня пеня не нараховувалася. Тепер вона стосуватиметься рахунків, які українці почали отримали у червні (за травень).

Тепер за кожен день прострочення нараховуватимуть пеню в 0,01% від суми боргу. Однак загальний розмір пені не буде перевищувати 100% заборгованості. Пеня нараховується як індивідуальним споживачам (мешканцям), так і колективним – ОСББ, керуючим компаніям – в залежності від того, хто саме уклав договір на поставку житлово-комунальних послуг.

Виняток становитимуть випадки, коли 21-й (і 22-й) день місяця – вихідні дні. Також пеня не нараховується, якщо борг утворився через затримки з виплатою субсидій від держави.

Реклама

Як повернути гроші, якщо у вагоні поїзда не працює кондиціонер

Сезон відпусток у розпалі, переважна більшість подорожей по Україні залізничні. Кілька тисяч квитків щодня продає Укрзалізниця. Але не всі знають, що приховує цей клаптик паперу, і чому його варто зберігати до кінця поїздки.

Пасажир купує не тільки місце в поїзді: ви платите на чисті вагони і власну безпеку і комфорт у подорожі. Кожен мандрівник застрахований від нещасних випадків. А квиток – це ваш страховий поліс.

Якщо вважаєте, що оплачені вами послуги неналежної якості звертайтеся до "Укрзалізниці" не через інтернет, а з офіційною скаргою.

Реклама

Наприклад, можна подати скаргу, якщо у вагоні не працює кондиціонер і спеціальна комісія вирахує розмір відшкодування, в залежності від вартості квитка.

Але таку скаргу приймуть тільки від пасажира фірмового поїзда класу "комфорт", або "люкс", де кондиціонування одна з обов'язкових послуг. Якщо вагон не має кондиціонера, а таких в Укрзалізниці ще близько півтори тисячі, вас про це обов'язково попередять. Спеціальна позначка "без кондиціонування" є на сайтах з продажу і на самих квитках.

Нагадаємо, "Укрзалізниця" попередила про можливі збої в онлайн-продажу квитків.

В Україні прискорилась інфляція

В Україні прискорилась інфляція: якщо у травні 2019 року в порівнянні з аналогічним місяцем минулого року інфляція склала 9,6%, прискорилися з 8,8% в річному вимірі у квітні цього року. Про це йдеться в експрес-випуску, оприлюдненому Державною службою статистики 10 червня.

"Інфляція на споживчому ринку у травні 2019 року в порівнянні з квітнем цього року склала 0,7%, з початку року – 4,2%. Базова інфляція у травні 2019 року в порівнянні з квітнем цього року склала 0,2%, з початку року – 2,3%", – йдеться у ньому.

ІСЦ – інфляція споживчих цін, БІСЦ – базова інфляція споживчих цін. Дані: Держстат

При цьому зростання цін у січні-травні цього року порівняно з аналогічним періодом минулого року склало 9%.

Инфляция (годы)
Infogram

Нагадаємо, за підсумками 2018 року споживча інфляція в країні сповільнилася до 9,8%, а у 2017-му зростання цін склало 13,7%. Таким чином, вперше за п'ять років інфляція в Україні повернулася до однозначного рівня – менше 10%.

Прогноз инфляция
Infogram

Споживча інфляція у квітні і травні перевищила прогноз Національного банку України: у квітні вона склала 8,8% в річному вимірі, а у травні продовжила прискорюватися.

Стало відомо, скільки Пенсійний фонд виплатив субсидій в опалювальний сезон

Пенсійний фонд (ПФ) України в період опалювального сезону виплатив 10,1 млрд грн субсидій на оплату житлово-комунальних послуг (ЖКП). Про це повідомив заступник голови правління Фонду Владислав Машкін. Він нагадав, що у березні ПФ забезпечив виплату субсидій за лютий, у квітні – за березень, у травні – за квітень, а зараз здійснюються виплати за травень.

"Зрозуміло, що під час опалювального сезону набагато більше одержувачів. Коли йшов опалювальний сезон, за цей період ми виплатили 10,1 млрд грн в якості субсидій", - сказав Машкін.

Раніше новини "Сьогодні" повідомляли, що 3 червня Пенсійний фонд розпочав фінансування пенсій за червень і житлових субсидій за травень.

При цьому в травні Кабінет міністрів затвердив порядок верифікації та моніторингу пенсій, допомог, пільг, субсидій та інших соціальних виплат, які проводяться за рахунок державних коштів. Мета верифікації – сприяти розвитку справедливої ​​системи соціального забезпечення в Україні та оптимізувати бюджетні витрати.

В кінці травня уряд зменшив на 13,56 млрд грн субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на субсидії. Причина – істотне скорочення кількості їх одержувачів. Число субсидіантів зменшилося з 6,9 млн домогосподарств в опалювальному періоді 2017-2018 років до 4,2 млн в опалювальному періоді 2018-2019 років.

Експерт пояснив, чому в Україні з'явилися різні тарифи на газ

Не встигли українці натішитися зниженням тарифів на газ для населення, якого зажадав від "Нафтогазу України" Кабінет міністрів, як уже в наступному місяці тарифи знову почали зростати.

При цьому з 1 травня в кожній області – свій тариф на газ. Експерт пояснив причину. Це сталося через рішення НКРЕКП ввести тариф на транспортування газу, який залежить від необхідної (замовленої) потужності. Раніше діяв фіксований тариф на транспортування і розподіл газу. Ці гроші отримували дочірня компанія "Нафтогазу" – "Укртрансгаз" – і газорозподільні компанії в регіонах.

При цьому стан і конфігурація газотранспортних систем неоднакові в усіх областях, а тому ціни в кожному регіоні – свої.

"В одному регіоні газорозподільні мережі мають протяжність 50 км, а в іншому – 100 км. Утримувати 100 км дорожче, ніж 50. Десь мережі можуть перебувати в нормальному стані, а десь – в поганому. Ці витрати і витрати будуть закладатися в тариф на доставку", – пояснює експерт "Реанімаційного пакету реформ" Святослав Павлюк.

Як відомо, прем'єр-міністр Володимир Гройсман вимагав від "Нафтогазу" не підвищувати ціну на газ для населення ще у квітні.