Штрафи за "євробляхи" можуть знову перенести: на що це вплине

17 липня 2019, 16:58
Експерти дали різну оцінку президентській ініціативі

/ Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні

Президент України Володимир Зеленський запропонував парламенту відстрочити застосування штрафних санкцій за порушення порядку ввезення транспортних засобів на митну територію України.

Чинне законодавство передбачає штрафи для водіїв нерозмитнених "євроблях" з 24 серпня. Це вже перенесений термін, спочатку передбачалося, що водіїв авто на єврономерах каратимуть з 24 травня. Сайт "Сьогодні" дізнався у експертів, чи варто, на їхню думку, знову відкладати штрафи.

Реклама

Надходження від штрафів за "євробляхи" враховувалися при плануванні дохідної частини держбюджету-2019. Однак, за словами фінансового аналітика Олексія Куща, ризику невиконання головного кошторису країни від нової відстрочки все одно не виникне.

"Відстрочка штрафів насправді досить позитивна, тому що в Україні поки що не створена ефективна модель для розмитнення автомобілів – податки високі, люди навіть беруть кредити, щоб розмитнити ці автомобілі. Тому я думаю, що восени новий парламент знову повернеться до цієї теми. , як тільки піде політичний лобізм від так званої "колісної збірки". Адже в Україні створюють штучні умови щодо недопуску на ринок дешевих іноземних автомобілів, в тому числі старих, для продажу в півтора – два рази дорожче китайських автомобілів з прикрученими колесами", – сказав він.

Читайте також:

В цілому, як вважає експерт, варто змінити податкову політику щодо "євробляхерів".

Реклама

"Має бути єдиний податок 10% від митної вартості без інших зборів у вигляді ПДВ, акцизів, мит", – зазначив Кущ.

А економіст Олександр Охріменко вважає відтермінування штрафних заходів неправильним з точки зору економіки.

"Ці пільги для "євробляхерів "- фактично крадіжка грошей українських пенсіонерів. Якщо порахувати, скільки "євробляхери" не заплатили податків, вони фактично в українських пенсіонерів вкрали майже 20 млрд грн, які могли б бути спрямовані на підвищення. Якщо це ухвалять, приблизно 5 – 7 млрд з кишені пенсіонерів заберуть", – сказав Охріменко.

Як уже зазначали економісти, навіть від цього перенесення введення штрафів держбюджет втрачає мільярди гривень, бо, за даними ДФС, не розмитнені близько 430 тис. "євроблях".

Нагадаємо, в листопаді 2018 року Верховна Рада зменшила розмір акцизу на ввезення авто, а "євробляхам" дала 50% знижки на три місяці. Протягом пільгового періоду українці встигли розмитнити 218 тис. авто.

Реклама