"Північний потік – 2" може посварити США і Європу – МЗС Латвії

27 серпня 2018, 16:01
Енергетика – питання не тільки європейської безпеки, але і трансатлантичних відносин, зазначив Едгар Рінкевичс

Фото: nord-stream.com

Проект трубопроводу "Північний потік – 2" може стати каменем спотикання в трансатлантичних відносинах. Таку думку висловив міністр закордонних справ Латвії Едгар Рінкевичс.

Голова латвійського МЗС висловив побоювання, що проект "Північний потік – 2" може підсилити залежність від одного домінуючого постачальника і шляхи доставки, а також суперечить принципам Енергетичного союзу.

Реклама

Рінкевичс підкреслив, що єдиний спосіб вирішити ці питання на рівні ЄС полягає в тому, щоб диверсифікувати джерела енергії і розвивати внутрішній ринок ЄС.

"Крім того, енергетика – питання не тільки європейської безпеки, але і трансатлантичних відносин. "Північний потік – 2" може стати однією з точок зіткнення в трансатлантичних відносинах", – заявив Рінкевичс.

Як відомо, в США вже подано на розгляд п'ять законопроектів, які вводять санкції проти Росії через "Північний потік – 2". Компанії, які задіяні в будівництві газопроводу, мають великі ризики потрапити під санкції, попередили в Штатах. 

Реклама

Він також висловив задоволення тим, що Латвія і інші країни Балтії багато зробили на шляху інтеграції до енергетичного ринку ЄС, і їх більше не можна вважати "енергетичними островами". 

Нагадаємо, газопровід "Північний потік – 2", укладання труб якого почалася в Балтійському морі , повинен з'єднати постачальників у Росії зі споживачами в Європі. Довжина "труби" – понад 1,2 тис. км. Передбачається, що пропускна здатність газопроводу складе 55 млрд кубометрів газу на рік. Вартість проекту оцінюється майже в 10 млрд євро.

 При цьому компанія Nord Stream 2 розробила маршрут газопроводу в обхід Данії. Річ у тім, що Данія залишилася єдиною країною, яка ще не видала дозвіл на будівництво "Північного потоку – 2". Такі дозволи вже видали Німеччина, Швеція і Фінляндія

Реклама

Україна виступає проти цього будівництва, називаючи його політично мотивованим. Замість цього Київ запропонував ЄС створити консорціум із залученням європейських компаній для управління існуючим більш ефективним маршрутом транспортування через Україну.