Здаватимемо на права тепер по-новому

19 березня 2018, 07:15
МВС вводить чек-лист для помилок і відеофіксацію. Водії вважають, що новачки поїдуть краще за "старих"

/ Фото: Вiталiй Лазебник

Іспит для отримання водійських прав в Україні стане прозорішим, а оцінювання – зрозумілішим. Для цього Головний сервісний центр МВС розробив і впровадив спеціальний чек-лист для практичного іспиту з водіння. У ньому екзаменатори відзначатимуть типові помилки екзаменованих і виставлятимуть оцінки на кожному етапі випробувань.

Як нагадали в прес-службі МВС, наприкінці минулого року сам іспит з водіння розділили на два етапи. Перший проходить на майданчику для навчання початкового управління, і там майбутні водії демонструють уміння почати рух на підйомі і спуску, гальмувати і маневрувати.

Реклама

Другий етап іспиту проходить на зазначеному маршруті серед дорожнього руху, і там водіям доведеться маневрувати в потоці, дотримуватися правил дорожнього руху і не створювати аварійні ситуації. В чек-листі екзаменатор ставитиме позначки про проходження або непроходження водіями етапу випробувань. Після закінчення іспиту людина може ознайомитися з зазначеними екзаменатором помилками, залишивши на чек-листі свій підпис.

За словами речника Головного сервісного центру Інги Вишневської, введення чек-листа дозволить зробити процес здачі прозорішим.

"У нас багато змін в теоретичній частини іспиту, і залишалася проблемна практична частина, яка була суб'єктивною. Чек-лист – перший крок до прозорої системи оцінювання, – каже Вишневська. – При підписанні чек-листа екзаменований може зафіксувати свою незгоду з результатом, оскаржити його в сервісному центрі. На повну силу ця система запрацює після введення відеофіксації, коли можна перевірити всі скарги. Фото- і відеофіксацію складання іспиту планується ввести вже цього року".

Водії зі стажем обережно оцінюють новинку, але згодні, що воно повинно поліпшити якість підготовки новачків.

Реклама

"Побачивши свої помилки в керуванні, молоді водії зосередяться на їх усуненні і краще орієнтуватимуться в дорожній обстановці і ПДР, ніж "старі", які забули, як треба поводитися на дорозі", – кажуть водіїви.

А інструктори з водіння вважають хорошим знаком те, що іспит розділили на дві частини, оскільки водії, які показували хороші результати на майданчику, на міських дорогах просто починали губитися.

Нагадаємо, перші водійські права почали видавати на два роки – автолюбителів привчають не порушувати ПДР. Протягом перших двох років новачкові забороняється їздити зі швидкістю швидше 70 км/год. А якщо водій за цей час порушив ПДР більше трьох разів, "постійні" права йому доведеться отримувати з перездачею теоретичного і практичного іспитів.

Водночас, іноземці вважають українські іспити простими. Наприклад, поляки масово отримують водійські права в Україні. У Польщі країні отримати документи складніше, а українські права можна обміняти на місцеві.