Росіяни відмовляються виконувати вимоги з обслуговування літаків "Руслан"

29 липня 2018, 22:23
Велика частина побудованих "Русланів" працює на російський бізнес і оборонку

Скандал назріває між конструкторським бюро "Антонов" і російською вантажною авіакомпанією "Волга-Дніпро". Мовляв, росіяни відмовилися виконувати вимоги з обслуговування літаків АН-124 Руслан на базі КБ "Антонов". А це – порушення всіх домовленостей і великі репутаційні ризики українських розробників. Оскільки Руслани піднімаються в небо без належної перевірки на безпеку. Хто і чим ризикує?

Десятки світових рекордів і гармонія, створена точними розрахунками.

Реклама

Київське конструкторське бюро "Антонов" – автор найбільшого в світі серійного транспортного літака. "Руслан" – не тільки машина, яка працює, здавалося б, на межі законів фізики, а й ідеальний бізнес-інструмент. Всього створено п'ятдесят п'ять таких апаратів. Вони, сходяться на думці експерти, будуть затребувані ще кілька десятиліть.

Велика частина побудованих "Русланів" працює на російський бізнес і оборонку. Зокрема, близько десятка машин належить компанії "Волга-Дніпро".

Але там, – всупереч укладеним договором – почали піднімати в небо машини без технічного обслуговування КБ "Антонов". Домовилися обслуговувати "Руслани" в своїй же дочірній компанії, зареєстрованій у Німеччині. Але в конструкторському бюро кажуть – без їхнього дозволу ніхто не має права використовувати літаки "Антонова".

Реклама

За словами адвоката Романа Марченка, там може бути підроблена угода між "Антоновим" і цією німецькою компанією. Саме тому, підозрюючи підробку документів, будучи впевненим у перевищенні службових повноважень співробітниками Росавіації, держпідприємство Антонов звернулося до національної поліцію України з відповідною заявою.

Авіакатастрофи з численними жертвами – ось що обіцяє така самодіяльність, – вважає голова організації розробників підприємства "Антонов" Олександр Лось.

А ще – загроза репутації "Антонова" і втрата прибутку власником бренду.

Реклама

Покарати чиновників Росавіації Україні навряд чи вдасться, вважає російський авіексперт Вадим Лукашевич. Він вважає, що Руслани в Росії зможуть обслужити належним чином, але відсутність сертифіката від КБ Антонов може призвести до негативних наслідків для компанії Волга-Дніпро.

Але навіть якщо не заборонять, удар по російській "Волга-Дніпро" вже завдано. Страхові компанії зможуть відмовитися страхувати вантажі, які планують перевозити на несертифікованих виробником літаках. Або ж підвищать ставки так, що клієнти самі підуть до інших перевізників.

Раніше знаменита американська корпорація Boeing підписала угоду з українським авіаконструкторським бюро "Антонов", відповідно до якої українцям будуть поставляти деталі для зборки восьми літаків на рік.

Як розповідав у листопаді нинішнього року генеральний директор ДП "сетах" Віктор Вишнів, один з найбільших літаків "Руслан" збираються продати.

Також повідомлялося, "Антонов" планує випустити 70 літаків за п'ять років. Українське підприємство планує повернутися на конкурентний ринок регіональних пасажирських літаків.