Росіяни економлять на одязі – продажу в бутиках різко впали

12 травня 2015, 13:45
За прогнозами аналітиків, російський ринок одягу та взуття за рік скоротиться на 25-35%

Ринок оживає лише в сезон знижок, кажуть експерти / Фото: Анастасія Іскрицька

Наприкінці 2014-го кожен другий росіянин в опитуванні Nielsen заявляв, що в першу чергу буде економити на покупці одягу. Так і сталося, показали результати січня – квітня цього року, пишуть "Ведомости".

Продажі одягу і взуття в Росії в I кварталі 2015-го проти аналогічного періоду роком раніше скоротилися на 42% в натуральному вираженні і на 19% в грошовому – до 523,4 трлн руб., свідчать дані аналітиків Y-Consulting.

Реклама

"Буває ідеальний шторм, а буває ідеальний штиль, як зараз: немає ніяких подій, які поліпшили б настрої споживачів", – констатує гендиректор Y-Сonsulting Дар'я Ядерна.

Найбільше падіння припало на середній ціновий сегмент, тобто на недорогі бренди, каже Ядерна: "Багато хто з таких компаній втратили до 60% продажів за підсумками січня – березня". Вони закупили колекції, коли курси євро і долара були на максимумах до рубля, а працюючи з мінімальною рентабельністю, вони не можуть істотно знижувати роздрібні ціни, пояснює експерт.

У квітні, незважаючи на стабілізацію курсу рубля, попит не повернувся: цього місяця продажу одягу і взуття, за даними Y-Consulting, звалилися на 53% в штуках, в грошах ринок впав на 21% до 142 млрд руб. У квітні закінчився сезон розпродажів, який підтримував продажу I кварталу, а холодна погода не дозволила повністю продати весняну колекцію – сезон виявився провалений, пояснює Ядерна.

Реклама

Продавці одягу і взуття скорочують витрати, закриваючи магазини і зменшуючи зарплати, каже Ядерна. Багато рітейлерів відправили співробітників в неоплачувані відпустки з 1 по 10 травня, додає вона, не називаючи конкретних імен. "Ми скорочуємо витрати, в першу чергу це оренда і персонал, – підтверджує тенденцію гендиректор BNS Group Денис Богатирьов, обумовлюючи: – Для скорочення персоналу є межі, а робота з орендою вимагає часу – за договором необхідно попередити орендодавця за 3-6 місяців".

Після таких негативних результатів квітня Богатирьов очікує нову хвилю закриття магазинів восени.

Все ж за підсумками 2015 російський ринок одягу та взуття скоротиться на 25-35% в штуках, у грошовому вираженні його чекає невелике зростання на 3,5-4% приблизно до 3,21-3,22 трлн руб., Прогнозують аналітики Y-Сonsulting.