Рейтинг українських товарів: народ переходить на сукні та котли вітчизняного виробництва

23 грудня 2015, 08:14
Люди купують українські товари через низькі ціни і високу якість

Наш бізнес зростає. Торгуємо онлайн і з ЄС, і з РФ, і з Африкою

Українці в інтернеті все частіше купують товари вітчизняного виробництва. За даними порталу Prom.ua, у структурі інтернет-торгівлі на частку українських товарів припадає вже близько 20%, хоча в минулому році цей показник був нижче в два рази. Так, за рік наші співгромадяни придбали 1,5 млн місцевих товарів на суму в 750 млн грн. "Сегодня" розібралася, які вітчизняні товари воліють купувати українці.

ЛЕГПРОМ. У цьому році користувачі найчастіше купували жіночий, чоловічий і дитячий одяг, набори для творчості, твердопаливні котли, підручники, постільну білизну, меблі та чохли для мобілок, вироблені в Україні (див. інфографіку). Також люди активно цікавляться весільними товарами, виробами військового призначення, продукцією з металу, пластику, гуми, тарою та упаковкою, аксесуарами для дому і саду, нерухомістю, будівництвом.

Реклама

Високий попит на наші товари підтверджується статданими Prom.ua: так, за рік кількість замовлень зросла на 130%. Тобто якщо в січні було здійснено тільки 85 тис. замовлень, то вже в листопаді кількість угод досягла 195,5 тис. Ця динаміка позитивним чином відобразилася і в грошах: у 2015-му товарообіг в українському сегменті онлайн-торгівлі збільшився на 202%. І якщо в січні українці купили вітчизняних товарів тільки на 35,3 млн грн, то вже в листопаді обсяг замовлень піднявся до 106,6 млн грн.

ПРИЧИНИ ТА ПРОГНОЗИ. Прагнення українців купувати в мережі вітчизняні товари аналітики Prom.ua пояснюють збереженням патріотизму, а також різким стрибком курсу долара, через якого звичні багатьом імпортні речі стали недоступні. "Покупці хочуть підтримати наших виробників. Але на одному патріотизмі продажу не зробити, тому підприємці намагаються випускати якісні вироби, які не поступаються імпорту, наприклад з Туреччини та Китаю. Це також стимулює високий інтерес покупців до українського", – пояснює директор з розвитку Prom.ua Денис Горовий. Також, за його словами, наші співгромадяни купують вітчизняне тому, що їх вартість стабільна: "Ціни на українське, на відміну від імпортного, менш схильні до курсових коливань. Та й наші товари дешевші іноземних. Приміром, у листопаді середній чек на вітчизняне склав 667 грн – проти середньозваженої ціни імпортного замовлення в 814 грн".

За прогнозами аналітиків Prom.ua, в 2016-му інтерес українців до своєї продукції збережеться. Згодні з цим і експерти. "Якщо доходи будуть низькими, люди продовжать купувати українські товари: вони дешевші за імпортні. Що стосується зростання онлайн-продажів наприкінці осені, то це сезонна активізація: люди роблять великі покупки зі страху перед зростанням курсу валюти і з урахуванням підготовки до Нового року, адже в грудні ціни ростуть", – пояснив "Сегодня" директор фонду Блейзера Олег Устенко.

Реклама

Світ: купує наші продукти і дошки

Активно український бізнес торгує і з зарубіжними країнами. Так, за даними Allbiz, наші підприємці торгують продуктами харчування, сільгосптоварами, будматеріалами, одягом, тарою, аксесуарами для здоров'я і пиломатеріалами з бізнес-партнерами з Росії, Польщі, Туреччини, Казахстану, Білорусі, Індії, Китаю та Молдови. "У 2015-му максимальну динаміку зростання замовлень продемонстрували Білорусь (108%), РФ (55%) і Казахстан (40%)", – уточнює гендиректор Allbiz Дмитро Лисицький. За його словами, українці активізують онлайн-торгівлю і в інших регіонах, наприклад в Африці, США і на Близькому Сході: "Причому кількість замовлень із США виросло в два рази". Збільшується обсяг інтернет-торгівлі і з ЄС. "Онлайн-експорт до Німеччини збільшився вдвічі. Активізувалися Польща, Чехія, Румунія", – говорить Лисицький.

Реклама

За прогнозами аналітиків, ці торгові відносини залишаться стабільними і в 2016-му. Виняток – РФ: "Торгівля з РФ зростає, незважаючи на конфлікт між країнами. Але ця ситуація може погіршитися у зв'язку з введенням ембарго на українську продукцію, яке має набути чинності з 2016-го. Тоді експорт в РФ може просісти, якщо бізнес не придумає, як реекспортувати нашу продукцію через інші країни", – говорить Лисицький.