Революція на залізниці: компот, тепло і е-квитки

6 листопада 2017, 07:06
Пасажирам обіцяють нову постіль і провідників-поліглотів

Фото: "Сегодня" / Ткаченко І.

Зовсім скоро залізничне сполучення України може перетворитися до невпізнання: планують закупити нові вагони, збільшити швидкість локомотивів, а пасажирам в дорозі будуть пропонувати повноцінні обіди. Це і багато іншого міститься в "Плані розвитку" Укрзалізниці "на 2018 рік", який презентували в уряді. Наскільки приємніше для українців стануть поїздки на поїзді і чи подорожчають у зв'язку з цим квитки, з'ясувала "Сегодня".

Реклама

Вагони та маршрути

Зміни торкнуться всього: залізничного парку, шляхів, напрямків, комфорту пасажирів і роботи провідників. За словами прем'єра Володимира Гройсмана, оновлення будуть наймасштабнішими за останні 15 років. Вже до кінця цього року закуплять 38 нових вагонів для складів далекого прямування, відремонтують 150 вагонів і 110 км шляхів. А наші поїзди стануть швидшими – середню швидкість (58,2 км/год) обіцяють збільшити на 1,5 км/год. А вже найближчим часом введуть нові маршрути – як внутрішні, так і міжнародні (див. Інфографіку). Крім того, в найближчі два роки перші поїздки здійснять 10 нових швидкісних поїздів. Такий крок в УЗ пояснюють популярністю "Інтерсіті" – всього з початку впровадження швидкісного руху (в 2012 році) такими потягами скористалися понад 15 млн пасажирів, з них третина (близько 4 млн) – тільки за цей рік.

І компот, і "печаль"

Подбають і про зручність наших мандрівників. Так, вже в листопаді в нічних поїздах українцям замість консервів і сухого пайка запропонують повноцінні вечері.

"І компот! У меню будуть перші страви, сендвічі, снеки і десерти ", – заявив в Twitter Євген Кравцов.

За його словами, відомство знайшло технології для забезпечення свіжості продуктів протягом усього рейсу. При цьому ціни обіцяють встановити на рівні середніх закладів громадського харчування. Пасажири зможуть попередньо замовити блюдо при купівлі квитка або вже в поїзді.

Реклама

Обіцяють і поліпшити сон пасажирів – для цього закуплять майже 580 тис. комплектів постільної білизни нового зразка. Також на початку наступного року в 100 вагонах поставлять біотуалети і нові системи кондиціонування. Бонуси дістануться і персоналу залізниць – крім доплат до зарплати, провідників ще й причепурять. Перші зразки нової форми з якісної і зручною тканини вже показали. Правда, народ не оцінив – назвав форму "плащем-наметом", "камуфляжем" і "сумом". В УЗ пообіцяли врахувати зауваження.

Дорого, але здійснимо

Експерти поставилися до революції на рейках обережно. Найбільше запитань викликає фінансування програми.

"Щоб здійснити такі грандіозні плани, знадобиться близько 5-6 млрд доларів", – говорить економіст Олександр Охріменко.

Реклама

Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк зазначає, що на покупку нових складів власних коштів компанії може не вистачити: "Тоді потрібно буде брати з держбюджету". Про це говорить і екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава: "Така масштабна закупівля і капітальний ремонт вимагають фінансової підтримки від держави. Але при належній підтримці програму цілком можна здійснити".

Квитки можуть подорожчати

Експерти відзначають, що досить значні витрати на глобальне перезавантаження залізниці можуть спричинити за собою подорожчання квитків на потяги. "Підвищити ціну спробують в будь-якому випадку. Не відразу, а наприклад, з нового року", – побоюється Олександр Охріменко.

У свою чергу, Олександр Кава оптимістичніший у своїх прогнозах. "Тарифи на проїзд на поїзді встановлює уряд", – розповів нам експерт і додав, що тариф на перевезення пасажирів не переглядався ще з 2014 року. У самій "Укрзалізниці" коментувати можливі витрати на реалізацію планів або вартість квитків відмовилися.