Реформа "Укрзалізниці" дає можливість поглибити інтеграцію з Європою – американський експерт

30 липня 2020, 11:15
Європейська модель передбачає поділ вертикально інтегрованої монополії на окремі компанії

"Укрзалізницю" потрібно реформувати за європейською моделлю, що сприятиме подальшій інтеграції України з ЄС. Про це написав американський транспортний експерт Джефферсон Сінклер в своїй колонці на VoxUkraine, повідомляє "Гордон".

"Українська залізнична система гостро потребує масштабних реформ. Зараз шокова терапія є поганим рішенням: потрібен широкий політичний консенсус. Для забезпечення мінімізації потенційних політичних перешкод і подальшої інтеграції економіки України та ЄС найкращим рішенням мені здається "європейський" метод реформи", – написав Сінклер.

Реклама

За його словами, "європейська" реформа передбачає поділ існуючої вертикально інтегрованої залізничної монополії на окремі компанії. Зокрема, єдина державна компанія, яка має монополію на інфраструктуру і експлуатацію поїздів, ділиться на компанію, яка продовжує бути інфраструктурною монополією, і принаймні одну компанію, яка експлуатує потяги (залізничний перевізник), яка повинна конкурувати з іншими приватними перевізниками.

"По всій Європі як інфраструктурна компанія, так і перевізники, як правило, мають загальну державну материнську компанію", – зазначив експерт.

Він додав, що позитивом буде скасування перехресних субсидій та усунення монополії компанії на тягу. Сінклер підкреслив, що для успішного реформування необхідно вирішити ще два ключових питання – інфраструктури та інвестицій.

Реклама

"Перша є ключовою для економічного успіху реформ; другі необхідні для забезпечення плавного переходу до нової моделі і для яскравого майбутнього УЗ", – зазначив він.

Президент Володимир Зеленський на пресконференції, присвяченій першій річниці президентства, заявив, що до питання реформи "Укрзалізниці" повернуться через місяць після закінчення карантину, зазначивши, що зараз вона існує тільки на папері.