Реформа монетизації може зіткнутися з нестачею грошей в бюджетах

12 квітня 2018, 04:05
Підхід до монетизації пільг і субсидій працює в багатьох країнах Європи, а також в США, Австралії і Нової Зеландії

Відповідальність за монетизацію пільг на транспорт

Нещодавно уряд вирішив повністю скасувати безкоштовний проїзд для всіх категорій пільговиків і вже з червня монетизувати проїзні пільги. А восени минулого 2017 року країні активно взялися виплачувати людям гроші за зекономлені енергоресурси . В Україні такий процес монетизації часто піддається критиці.

Для будь-якої монетизації потрібні гроші з бюджету . Що стосується монетизації пільг на транспорт , то тут уряд переклав всю відповідальність на місцеві бюджети , що спричинило за собою масу питань про те , чи зможуть вони впоратися з новою статтею витрат .

"Для того, чтобы инструмент монетизации льгот перевести на местные органы власти, в их бюджеты надо перевести новые, дополнительные поступления. Потому что сейчас у них нет такой статьи расходов на монетизацию льгот, если она появляется – это новые, дополнительные расходы. Для новых расходов нужны дополнительные доходы. В таком случае местным бюджетам нужно направить больше налогов, иначе местные бюджеты просто не смогут выполнять монетизацию льгот и будут на себя навлекать критику и недовольство льготников", – уверен Андрей Новак, глава комитета экономистов Украины.

Експерти кажуть , що система монетизації в країні далеко не досконала , але і те, що було раніше , складно назвати ефективним механізмом . Зараз є багато недоліків і питань , які так і не були вирішені , а люди хвилюються , чи зможуть вони отримувати гроші вчасно і без перебоїв .

Реклама

"Если внедрять эту реформу, нужно смотреть, какие мы цели перед собой ставим. Если мы ставим цель – улучшить финансовое состояние транспортных компаний, то нужно смотреть на целевое использование эти денег, а если мы просто ставим за цель оптимизировать бюджет за счет снижения скидок пенсионерам, то это другой подход. Мне кажется, власть сейчас не особо думала о том, как обеспечить рентабельность перевозчикам, они просто сделали оптимизацию, и это грозит волнениями населения, потому что многие пенсионеры с этим не согласны", – говорит Ярослав Пилипчук, эксперт по экономическому анализу и транспортной инфраструктуре аналитического центра "Украинский институт будущего".

Одна з головних прогалин – відсутність нормального інформування , більшість людей просто не знають , яким буде процес монетизації і чи не обдурять їх . Для того щоб зменшити такі критичні настрої , потрібно було провести масштабну інформаційну кампанію і донести відповіді на важливі питання до всіх пільговиків , впевнені експерти .

Більше про міжнародний підхід до монетизації субсидій , а також про те , з якими ще проблемами може зіткнутися ця реформа в українських реаліях , читайте в матеріалі сайту " Сегодня": Монетизація пільг і субсидій в Україні: ризики, можливості та закордонний досвід.