Річкові перевезення запрацюють по-новому: Рада дала добро

24 квітня 2020, 15:03
Депутати ухвалили законопроект про водний транспорт у першому читанні

Верховна Рада України схвалила в першому читанні законопроект 1182-1-д "Про внутрішній водний транспорт", який президент Володимир Зеленський доручав ухвалити ще в 2019 році. "За" проголосували 243 народних депутати при необхідному для прийняття рішення мінімумі в 226 голосів.

Як заявив міністр інфраструктури України Владислав Криклій, закон дає старт реформі річкових перевезень. Голова профільного відомства розраховує, що Дніпро після проведення такої реформи перетвориться "на потужну транспортну артерію", а в Україні в цілому з'явиться "ефективна річкова логістика". Також Криклій підкреслив, що при підготовці законопроекту до другого читання будуть враховані пропозиції бізнесу.

Реклама

"Річкові перевезення – найдешевший і та найекологічніший спосіб доставки вантажів. Тому відновлення ефективних внутрішніх водних шляхів – один з основних пріоритетів. <...> Ухвалення цього закону в цілому дозволить збільшити потік вантажів до 30 млн тонн на рік. <...> Цей закон вкрай необхідний, адже без нього не відбудеться реформа річкових перевезень", – цитує Криклій пресслужба Кабінету міністрів.

Крім того, Україна зможе заощадити на ремонті доріг, впевнений міністр. "1 млн тонн вантажів, перенаправлений з наземного транспорту на річки, зменшує витрати на ремонт доріг на 1 млрд гривень впродовж чотирьох років" , – підрахував Криклій.

Законопроект також передбачає створення Державного фонду розвитку внутрішніх водних шляхів. Він потрібен для роботи судноплавних шлюзів на Дніпрі та можливості підвищення пропускної здатності річки. Такі нововведення стануть в нагоді не тільки для перевезення вантажів, а й забезпечать розвиток пасажирських перевезень, в тому числі, міжнародних, впевнені в Кабміні.

Реклама

Крім цього, за словами Криклія, ухвалення законопроекту в цілому дозволить:

  • стимулювати суднобудування, відновити українські підприємства і створити нові робочі місця;
  • лібералізувати ринок, допустивши судна під іноземним прапором, стимулювати міжнародну торгівлю;
  • розвинути водний шлях між Україною і Білоруссю Е-40, який зможе дати додаткові 7 млн ​​тонн вантажів на рік на Дніпрі;
  • дерегулювати галузь введенням безкоштовного проходження шлюзів і частковим звільненням суден внутрішнього плавання від зборів у морських портах;
  • спростити адміністративні процедури при реєстрації суден та видачі кваліфікаційних документів;
  • ввести європейські норми, а також залучити нові іноземні інвестиції.

Реклама

Як відомо, підготовлений Міністерством інфраструктури законопроект "Про внутрішній водний транспорт" був одноголосно підтриманий Комітетом Верховної Ради України з питань транспорту ще 9 грудня 2015 року. Законопроект був спрямований в Раду в серпні 2015 року, але вже у вересні документ був відкликаний, а в листопаді того ж року Рада отримала доопрацьований законопроект.

Тоді документ передбачав створення Адміністрації внутрішніх водних шляхів України, яка, крім змісту водних шляхів, повинна займатися ефективним використанням стратегічних об'єктів внутрішнього водного транспорту. Крім того, передбачалося введення єдиного цільового річкового збору і скасування низки інших зборів з метою спрощення організації судноплавства внутрішніми водними шляхами країни, а також відкриття річок для невійськових суден під іноземним прапором.

А в ефірі телеканалу "Україна 24" Владислав Криклій також розповідав, скільки кілометрів бездоріжжя збираються перетворити на траси європейського рівня: