Верховна Рада України прийняла в другому читанні законопроєкт 1182-1-д "Про внутрішній водний транспорт", який президент Володимир Зеленський доручав прийняти ще в 2019 році.
"За" проголосували 276 народних депутатів (потрібний для ухвалення рішення мінімум – 226 голосів), повідомляє "Сьогодні".
Ухвалення законопроєкту дасть змогу:
- стимулювати суднобудування, відновити українські підприємства і створити нові робочі місця;
- збільшити вантажопотік на 30 млн тонн на рік;
- лібералізувати ринок, допустивши судна під іноземним прапором, стимулювати міжнародну торгівлю;
- розвинути водний шлях між Україною і Білоруссю Е-40, який зможе дати додаткові 7 млн тонн вантажів на рік на Дніпрі;
- дерегулювати галузь введенням безкоштовного проходження шлюзів і частковим звільненням суден внутрішнього плавання від зборів у морських портах;
- спростити адміністративні процедури під час реєстрації суден та видачі кваліфікаційних документів;
- ввести європейські норми, а також залучити нові іноземні інвестиції.
В ЄС вже привітали ухвалення цього закону. У посольстві Євросоюзу зазначають: закон важливий для імплементації угод про асоціацію і зону вільної торгівлі України і ЄС.
"Надійний транспорт є ключовою складовою зеленого курсу ЄС", - підкреслили в посольстві.
Ухвалення закону відзначив і Офіс президента, назвавши його "історичним рішенням". Там впевнені, що імплементація закону дасть змогу перенести частину вантажних перевезень на річки. Отже, держава збереже від руйнування автодороги і заощадить гроші на їх ремонті. До того ж річкові перевезення – це найдешевший і найекологічніший вид транспортування.
Нагадаємо, раніше в ефірі телеканалу "Україна 24" міністр інфраструктури Владислав Криклій розповідав, скільки кілометрів бездоріжжя збираються перетворити на траси європейського рівня: