Розбив – не плати: коли супермаркет не має права вимагати гроші за зіпсований товар

25 листопада 2018, 08:12
До судів з магазинам справа зазвичай не доходить

Покупці не зобов'язані платити за товар, який випадково зіпсували в магазині. Але зазвичай адміністрація торгових точок тисне на людей і не випускає з торгового залу .

Анастасія в супермаркеті випадково зачепила два лоти з яйцями. Охоронці і адміністратор змусили дівчину заплатити за розбитий товар.

"Яйця стояли пірамідою. Я хотіла взяти ті, що подалі, тому що вони свіжі, і завалила рукою ... Просто потягнула, а вони впали. Я заплатила, бо на мене наїхали, накричали. Я розгубилася ", – згадує Анастасія

Експерт із захисту прав споживачів Максим Несміянов зазначає: гроші вимагали незаконно .

Реклама

"Згідно з чинним цивільним кодексом, споживач не несе відповідальності за майно магазину. Магазин може попросити заплатити, але вимагати – не може. Блокувати вихід з магазину – теж не може ", – говорить експерт.

За його словами, яйця, банки і пляшки дуже часто б'ються через те, що їх неправильно виклали на прилавок. До того що на полицях часто відсутні спеціальні захисні бортики .

Кореспонденти " Сегодня" разом з Несміяновим вирушили до найближчого супермаркету з перевіркою. Порушення знайшлися відразу ж – яйця, наприклад, стоять під самою стелею і можуть впасти на покупця. Багато порушень і в відділі консервації – скляні банки стоять на полицях без бортиків. А ось в бакалії, де немає скла, навпаки, чомусь встановили бортики .

Несміянов додає: якщо покупець порізався розбитим склом, магазин можна і зовсім притягнути до відповідальності .

Реклама

"Викликайте " швидку " і, бажано, співробітників поліції. Фіксуйте цей момент. І якщо ви були не винні, можете стягнути матеріальну та моральну компенсацію – або в досудовому, або в судовому порядку забрати суму, яку ви витратите на лікування ", – говорить експерт.

Інша справа, що витрачений час і гроші на адвоката навряд чи варті цієї суми. Тому до судів з супермаркетами зазвичай не доходить. Але ось платити магазину за зіпсований товар ви точно не зобов'язані .

Раніше експерт пояснив сайту "Сегодня", чому в Україні не працює захист прав споживачів, а в торгових точках раз у раз можна наштовхнутися на зіпсовані та прострочені товари .

При цьому, за словами першого віце – прем'єр – міністра України, міністра економічного розвитку і торгівлі Степана Кубіва, у сфері захисту прав споживачів важливу роль грають механізми зменшення тіньової економіки.