RAB-регулювання вимагає від обленерго щорічно підвищувати якість електропостачання, – експерт

1 жовтня 2021, 14:32
"Введення RAB-тарифів взагалі не відбилося на тарифі для населення", – ексрадник міністра енергетики Чех

Фото: pexels.

Запроваджена з початку 2021 року система стимулюючого тарифоутворення (RAB-тарифи) вимагає від кожного оператора систем розподілу (ВСР, т. з. обленерго) з року в рік підвищувати якість електропостачання – знижувати втрати, кількість і тривалість аварійних відключень споживачів. Як пише "Главком", про це повідомив експерт, колишній радник міністра енергетики Сергій Чех.

"RAB-регулювання істотно примушує оператора системи розподілу до роботи в інтересах споживачів. З введенням нової системи тарифоутворення ВСР зобов'язаний щороку знижувати кількість і тривалість перерв живлення споживачів щодо граничних значень, встановлених Регулятором НКРЕКП", – повідомив він на своїй сторінці у Facebook.

Реклама

Невиконання спричинить штраф, який новою системою тарифоутворення підвищений з 1% до 5% річного виторгу оператора.

"Уже в перший регуляторний період (3 роки) споживачі відчують підвищення якості електроенергії та надійності її поставки", – зазначив експерт.

Чех підкреслив, що введення RAB-тарифів спричинило підвищення кінцевого тарифу на електроенергію для юридичних осіб лише на 4% і взагалі не відбилося на тарифі для населення.

Реклама

"Водночас слід мати на увазі, що ціновий шок, якщо він і був, то відбувся на початку року і не повториться з цієї причини три роки", – додав експерт.

Нагадаємо, що 27 серпня 2020 року після тривалої роботи над методологією і її обговорень з міжнародним енергетичним співтовариством, учасниками ринку та громадськістю – НКРЕКП прийняла методологію стимулюючого тарифоутворення. З 1 січня 2021 року на стимулююче регулювання перейшли 25 українських операторів систем розподілу.

Нагадаємо, експерт Олександр Візир заявив, що RAB-тариф не вплинув на подорожчання електроенергії.