П'ять головних залізничних вокзалів України: названо найбільш відвідувані

21 січня 2020, 06:00
В Україні з цікавістю вивчають статистику пасажиропотоку через можливої передачі вокзалів бізнесу

В Україні назвали топ-5 найбільших за пасажиропотоком вокзалів. З огляду на високу відвідуваність, ці інфраструктурні об'єкти можуть приносити величезні прибутки, якщо влада вирішить передати їх в концесію.

Так, за даними "Укрзалізниці", найбільш відвідуваним в 2019 році став залізничний вокзал Київ-Пасажирський, який обслужив 22,8 млн пасажирів поїздів далекого прямування.

Реклама

Друге місце зайняв вокзал Львів-Головний. За рік там побувало 7,8 млн пасажирів.

На третьому місці опинився Харків-Пасажирський (5,4 млн пасажирів).

Вокзал Одеса-Головна відвідало 5,3 млн осіб, а пасажиропотік вокзалу Дніпро-Головний досяг 3,2 млн пасажирів.

Реклама

Раніше новини "Сьогодня" розповідали писав про те, що на Київському залізничному вокзалі відкрили зал відпочинку для армійців, перш за все для тих, хто повертається додому із зони бойових дій або відбуває на схід.

Також ми розповідали про те, що у 2020 році Міністерство інфраструктури України запропонує концесійні проекти з управління морськими портами, автомобільними дорогами, вокзалами та аеропортами.

Реклама

У планах Мінінфраструктури – реалізація концесійних проектів залізничних вокзалів в Харкові, Дніпрі, Хмельницькому, Миколаєві та Чопі.

Нагадаємо, в жовтні президент України Володимир Зеленський підписав закон про концесії . Документ вносить зміни в 25 законодавчих актів України. Передбачається, що новий закон дозволить розвивати інфраструктуру країни за приватні гроші, не виводячи її з держвласності.

Що таке концесія?

Концесія – одна з форм державно-приватного партнерства. Її суть в тому, що держава, визнаючи неготовність самостійно впоратися з конкретним завданням, тимчасово продає приватнику право на володіння і користування певним майном.

Для держави концесія вигідна тим, що вона:

  • привертає приватні гроші, зберігаючи держвласність;
  • може підвищити ефективність управління об'єктом, за рахунок цього посилити конкуренцію в галузі і / або якість послуг.

Концесіонер отримує:

  • доступ до раніше недоступних привабливих і стратегічно важливих економічних об'єктів;
  • розподіл ризиків;
  • держгарантії повернення вкладених коштів (як мінімум, значної частини).

Концесія ефективно застосовується у міжнародній практиці понад 100 років. За даними Світового банку, в країнах, що розвиваються на частку концесій припадає до 70% контрактів, які держава укладає в сфері транспорту (залізничні й автомобільні дороги, морські порти, аеропорти).