Мандрівники з України проміняли літаки в ЄС на автобуси

1 квітня 2016, 15:40
Автоперевізників, які здійснюють рейси в Європу, стає дедалі більше

Українців при купівлі квитків більше хвилює ціна, ніж комфорт. Фото: poiskturov.by

Ринок пасажирських авіаперевезень в Україні протягом останніх двох років скоротився, згідно з даними офіційної статистики, приблизно на чверть. У той же час українці стали частіше подорожувати за кордон на автобусах. Про це свідчать дані дослідження, проведеного аналітиками Wiz-Trans, якими володіє "Сегодня.ua".

Як відзначають експерти, українці стали більше і частіше їздити на заробітки і на навчання до країн Європи – зокрема, обсяг автобусних пасажирських перевезень між Україною та Польщею за 2 роки зріс приблизно всемеро.

Реклама

Найбільшим попитом в українських пасажирів користуються найдешевші квитки

Найпопулярнішими міжнародними автобусними рейсами з України в минулому році стали рейси з Києва і Львова до Варшави, Кракова та Праги, а після рейсів в Польщу і Чехію найчастіше українці їздили в міста Німеччини і Італії:

Дані: Wiz-Trans

Реклама

"Найгарячіший" період для подорожей на автобусі між Україною та країнами Європи починається в квітні і триває до кінця вересня. Зокрема, більше половини автобусних подорожей з України в країни ЄС припадає на період з квітня по серпень. Також багато поїздок відбувається в період новорічних і різдвяних свят.

Прибутковість рейсів скоротилася, але перевізників стало більше

За даними дослідження, регулярні автобусні рейси з України до Польщі здійснюють близько 30 перевізників, що в кілька разів більше, ніж два роки тому. Незважаючи на те, що прибутковість таких рейсів скоротилася внаслідок зростаючої конкуренції і падіння реальних доходів більшості пасажирів, за підрахунками маркетологів, в середньому з України в Польщу щодня відправляється 20 автобусів з пасажирами.

Найбільшим попитом в українських пасажирів користуються найдешевші квитки, а рівень сервісу (стюарди, кава, їжа, Інтернет тощо) Зазвичай не так важливий в порівнянні з ціною. Коли маркетологи проводили опитування пасажирів, що віддають перевагу подорожі з України до Європи і в зворотному напрямку на автобусах, виявилося, що для багатьох значення має також можливість перевезти кілька великих сумок багажу, хоча така послуга часто вимагає додаткової оплати.

Реклама

Що стосується технічного стану транспорту, то, згідно з результатами дослідження, загальна кількість автобусів туристичного класу в країні становить до 5000 одиниць, абсолютна більшість з них – це автобуси старше 15 років і більше відповідають стандартам "Євро-2" і "Євро-3". На думку аналітиків, це пов'язано з тим, що бізнес з перевезення пасажирів довгий час був восокооборотістим, але низькорентабельним, що не дозволяло оновлювати парк транспортних засобів, тому у перевізників виникає потреба в заміні парків – в першу чергу на міжнародних рейсах.

У зв'язку з активним розвитком сфери і економічною ситуацією в країні, експерти прогнозують швидку появу стратегічних альянсів українських автобусних перевізників, що виконують міжнародні рейси.

За статистикою українці становлять близько половини від загальної кількості студентів-іноземців в Польщі. За прогнозами експертів Wiz-Trans, кількість українських студентів, що виїжджають на навчання в польські, німецькі та чеські ВНЗ буде збільшуватися і в найближчі роки, що пов'язано з багатьма факторами:

  • перспектива працевлаштування;
  • відносно невеликі витрати на навчання і проживання;
  • страх мобілізації;
  • можливість підзаробити під час навчання;
  • інтерес до інших культур.

Добравшись автобусом до Польщі українські робітники, студенти і туристи можуть пересісти там на автобуси і літаки лоу-кост, які направляються в інші країни Європи.