Проблеми з постачанням і довгі вихідні: в Україні різко зросли ціни на дизпальне

25 квітня 2019, 09:06
Дизель в опті за день подорожчав на 10%

/ Фото: Сьогодні

Після зупинення постачання бензину і дизеля з Білорусі в Україну оптові ціни на дизельне пальне зросли в середньому на 10%, або на дві гривні за літр. Про це свідчать дані "Консалтингової групи" А-95 ", передає профільне видання Enkorr.

У середу, 24 квітня, ціна бензовозних партій в Новограді-Волинському була на рівні 25,7 грн за літр. У порівнянні з 23 квітня ціни зросли на 2,25 грн/л. У великооптовому сегменті вартість пального зі ст. Новоград-Волинський зросла в середньому на 2,65 тис. грн за тонну.

Реклама

На станції "Коростень" пропозиція білоруського пального з понеділка відсутня, зазначає видання.

У дрібнооптовому сегменті в першій половині дня була пропозиція за 25,5 грн/л, але, за словами трейдерів, після обіду її було знято. Кременчуцький НПЗ "Укртатнафта" підвищував ціну в два етапи в цілому на 1,75 тис. грн за тонну – з 28,45 тис. грн до 29,75 тис. грн/т. У південних регіонах ціни в дрібному опті досягають 25,5-26,1 грн/л.

Реклама

Читайте також:

"Очікується три танкери найближчим часом, але всі вони вже давно розписані й розпродані", - зазначає трейдер в південному регіоні.

Аналітики вважають, що 10% підвищення ціни стало наслідком ажіотажних настроїв ринку. Розрахункова ціна, виходячи з поточного рівня котирувань і курсу валют на умовах FCA Новоград-Волинський, становить приблизно 26,9 тис. – 27 тис. грн/т. Таким чином, ажіотажна надбавка наразі дорівнює близько 3 тис. грн/т.

Реклама

Ажіотажний попит виник на інформації про обмеження поставок з Білорусі та очікуваний дефіцит. За словами трейдерів, попит також посилюється майбутніми п'ятьма вихідними днями в Україні и желанием трейдеров сформировать достаточный запас топлива.і бажанням трейдерів сформувати достатній запас пального.

Трейдери побоюються, що якщо ситуація з білоруськими поставками не проясниться найближчим часом, після Великодніх свят ажіотаж на ринку посилиться.

Як повідомлялося, білоруський концерн "Белнафтохім" 19 квітня заявив про різке погіршення якості нафти, що надходить по нафтопроводу з Росії. У зв'язку з цим обидва білоруських НПЗ – ВАТ "Мозирський НПЗ" (Гомельська обл.) і ВАТ "Нафтан" (Вітебська обл.) Повідомили про загрозу пошкодження обладнання та майже на 50% скоротили об’єм нафтопереробки. При цьому "Укртранснафта" посилила контроль за якістю російської нафти. Пізніше Білорусь зупинила експорт бензину в Україну, аргументуючи такий крок необхідністю забезпечити пальним внутрішній ринок.

Як пояснили в Нафтогазовій асоціації, пальне ввозиться в Україну більш ніж з 10 країн, тому особливих проблем не виникне. Втім,  ціни на бензин на українських АЗС вже зростають. На це впливає не тільки проблема з білоруським пальним, але і введені Росією санкції, а також зростання світових цін на нафту.

Глава уряду Володимир Гройсман заявив, що  Україна повинна знайти нових партнерів з постачання нафтопродуктів.