Примірочні на вулиці і дзеркала зі сканерами: на що перетворюються магазини одягу та взуття

4 листопада 2018, 07:38
Щоб збільшити інтернет-продажі, магазини озброюються новими технологіями

Хоча інтернет все активніше проникає в життя кожної людини, онлайн-торгівля ще не стала справжнім конкурентом традиційного рітейлу, тобто продажів через звичайні магазини. Можливо, багатьом це здасться дивним, але світова статистика свідчить про те, що на сьогоднішній день переважна більшість всіх продажів все одно відбуваються не через інтернет, а в магазинах. Особливо це стосується тих товарів, які перед покупкою потрібно поміряти і помацати. Як, наприклад, одяг і взуття. Так що, за оцінками експертів, в найближчому майбутньому магазини одягу та взуття нікуди не подінуться .

"Найближчі десятиліття все одно за роздрібною торгівлею. Є світова статистика, що в онлайні зараз продається тільки 20 % товарів. До 2020 року цей показник планується збільшити тільки на 10,6 %. А в країнах, що розвиваються він буде набагато нижче ", – розповідає творець New Fashion Zone Марія Терехова.

При цьому однією з найсерйозніших проблем інтернет – магазинів є масове повернення товарів. За оцінками експертів, в середньому до продавців повертається кожна третя річ, куплена онлайн. У великих українських інтернет – майданчиків з продажу одягу і взуття відсоток повернення становить від 30 до 50 %. Так що, якщо вважати відсоток успішних продажів через інтернет, він виявиться набагато менше .

Реклама

Віртуальні примірочні рятують онлайн

"В інтернеті будуть активно купувати, тільки якщо прийдуть і коли прийдуть примірочні технології, що спрощують вибір товару. Зараз ведеться дуже багато розробок в області віртуальної примірки. Які допоможуть отримати відповідь на питання, підійде – не підійде, як я буду виглядати і т.д. ", – говорить Марія Терехова.

Перші експерименти зі створенням віртуальних примірочних одягу ( virtual dressing room, скорочено VDR ) почалися приблизно в 2005 році, і сьогодні багато інтернет – магазинів використовують наявні напрацювання. У тому числі і в Україні. Правда, за оцінками як покупців, так і самих продавців, доступні сьогодні VDR більше нагадують дитячу гру " одягни ляльку " для дорослих .

Найбільш поширений варіант існуючих віртуальних примірочних – це можливість для клієнта вибрати по фото жінку або чоловіка-модель, найбільш схожих на покупця / купувальницю фігурою, і подивитися, як буде виглядати наряд. Деякі інтернет-магазини пропонують клієнткам і можливість "приробити" моделі власне обличчя (наприклад, щоб можна було показати фото подружці і попросити оцінити наряд). Однак великий недолік таких програм – те, що вони не дозволяють розглянути модель навіть в 3D, вже не кажучи про те, щоб "попросити" її підняти руки або присісти. Тобто зрозуміти, як буде вести себе новий одяг, в такій примірочній неможливо.

Другий популярний варіант віртуальної примірочної ще більше нагадує гру в ляльки. Покупцям пропонується ввести свої параметри і вибрати одяг з асортименту онлайн – магазину. Програма підкаже найбільш підходящий розмір, а також схематично покаже, де буде жати, а де – висіти. Така віртуальна примірочна, наприклад, є у одного з популярних українських інтернет – магазинів .

Реклама

 

Комбінезон з пам' ятю і дзеркала зі сканерами

Однак, як говорилося, покупці очікують від віртуальних магазинів більшого. Адже існуючі технології не виконують головних завдань: заощадити час і полегшити вибір. Але поки такі технології можуть запропонувати переважно " реальні " магазини. Наприклад, коли система сканує покупця або на вході в магазин, або в примірочній, а потім видає рекомендації, що може підійти, а на що не варто витрачати час .

Реклама

Деякі відомі оффлайн – магазини обзавелися, наприклад, " чарівними дзеркалами ". Вони сканують параметри покупця і можуть " підказати ", що з асортименту магазину можна приміряти. Мало того, дзеркало " запам'ятовує " навіть образ в одязі, який примірявся. Таким чином, можна поміряти різні розміри і моделі, а потім побачити в дзеркалі всі свої примірки і вибрати те, в чому сподобався собі більше .

Інші дзеркала – з доповненою реальністю – дозволяють і зовсім не приміряти вподобану річ. Потрібно тільки, вибравши модель, встати перед дзеркалом, і воно, проаналізувавши параметри покупця, саме покаже, як на ньому буде виглядати цей виріб. Ще й запропонує найбільш підходящі комплекти та аксесуари з наявного асортименту .

Але незважаючи на свою новизну, такі технології пробираються і в онлайн. Наприклад, повідомлялося, що Amazon має намір запропонувати покупцям смарт – дзеркало Echo Look. Сфотографувавши себе за допомогою спеціального гаджета Echo Look і вибравши товар, можна буде подивитися, як ця річ буде виглядати на твоїй фігурі .

Деякі подібні програми, сфотографувавши вас з різних ракурсів, створюють вашого "аватара" – виконану в графіці фігуру з вашими параметрами, на яку можна "приміряти" одяг.

Буквально кілька місяців тому один відомий інтернет-магазин здивував віп-клієнтів іншою новинкою: розіслав їм "розумні комбінезони", які потрібно було надіти, а потім відіслати назад. Під час примірки комбінезон "запам'ятав" точні параметри клієнта, і магазин отримав можливість пропонувати клієнтові тільки той свій товар, який гарантовано підійде. Покупцеві ж залишилося тільки вирішувати: подобається-не подобається.

Правда, поки незрозуміло, що робити покупцеві, якщо він схудне або, навпаки, набере вагу. Але це хоча б крок на шляху до того, чого чекають любителі покупок онлайн.

Ще один напрямок розвитку технологій – мобільні або десктоп-додатки доповненої реальності. Наприклад, такі, що дозволяють віртуально перенестися в конкретний магазин і пройтися по ньому, "клікаючи" на потрібні товари і відправляючи їх або в віртуальну корзину, або в примірочну
.

"В Україні таких розробок поки немає. Вони ведуться зараз паралельно в декількох країнах. Коли такі технології будуть впроваджені, вони зможуть вплинути на зростання інтернет – продажів. Але, думаю, це буде тільки років через п'ять ", – прогнозує Марія Терехова.

Примірочні на вулиці

Але поки подібні технології не стали повсюдним явищем, купувати одяг і взуття як і раніше доведеться в звичайних магазинах. Однак їм теж доведеться мінятися і обзаводитися новими технологіями .

Наприклад, експерти говорять про те, що магазини одягу та взуття все активніше будуть переміщатися в великі торгові центри. Утримувати окремі торгові точки досить дорого .

Що ж стосується онлайн – торгівлі, то вона також буде тяжіти до великих торгових майданчиків .

"Багато українських компаній вже зараз намагаються потрапити на якісь великі або нішеві майданчики. На тих же LeBoutiquе, ModnaKasta, Lamoda, міжнародні інтернет – магазини. Тому що вони розуміють, що у них немає інвестицій побудувати свій інтернет – магазин, розвивати оффлайн – тим більше. Щоб відкрити магазин, потрібно вкласти від 100 тис. доларів. У них немає таких грошей фізично ", – розповідає Марія Терехова.

Але при цьому онлайн – магазини будуть відкривати невеликі примірочні оффлайн .

"Також будуть інновації в стріт – рітейлі. Щоб зменшити відсоток повернення, інтернет – магазини будуть відкривати точки видачі з примірочними. Уже є такі ідеї, це британські бізнес – моделі, коли людині пропонують забрати товар не на пошті, а в магазині. Там можна відразу приміряти і, якщо не підійшло, відразу підібрати інший варіант запропонувати ", – говорить експерт.

Нагадаємо, зовсім скоро в Україні, як і в багатьох інших країнах світу, пройде так звана"чорна п'ятниця", яка у 2018 році стартує 23 листопада.