Підприємці створюють запасні майданчики продажу через заборону російських соцмереж

18 травня 2017, 12:22
Як позначиться на народі і підприємцях заборона російських сайтів

У соцмережах поки не панікують, але продумують шляхи для відступу. Фото AFP

17 травня рішення РНБО про введення санкцій проти ряду російських компаній і фізосіб набуло чинності. Нагадаємо, 16 травня президент Петро Порошенко підписав указ, який, крім іншого, передбачає блокування популярних соцмереж "ВКонтакте" і "Одноклассники", сайтів Яндекс і Mail.ru, а також деяких бухгалтерських програм.

Поки російські соцмережі розсилають своїм користувачам інструкції з шляхами обходу блокування, деякі українські провайдери вже приступили до виконання рішення РНБО. А в Інтернет-асоціації України навіть заявили, що через санкції можуть вирости розцінки на інтернет для українців. Як розповів нам голова ІАУ Олександр Федієнко, для блокування російських сайтів провайдерам потрібно закупити нові технології. Це вплине на вартість інтернету в Україні, який поки що найдешевший в Європі. "В Україні інтернет-мережа будувалася, коли не було необхідності контролювати контент трафіку. Провайдери спочатку закуповували дешеву техніку без аналізаторів контенту, – каже Федієнко. – Закупівля нової техніки вплине на тарифи операторів. З досвіду Росії, тарифи піднялися вдвічі". В Інтернет-асоціації України підрахували, що провайдерам доведеться витратити на закупівлю технологій для контролю трафіку близько 1 млрд доларів, а на переобладнання систем піде один-два роки.

Реклама

БІЗНЕС ПЕРЕБУДОВУЄТЬСЯ. Тим часом багато українців, яким російські соцмережі допомагають вести бізнес, вже створюють страхувальні майданчики на інших ресурсах. Дехто ж вважає, що приводу для паніки поки немає, розраховуючи, що по-справжньому блокуватимуть соцмережі ще не скоро. А якщо це все-таки станеться, то вони стануть "вимушеними переселенцями" і підуть будувати бізнес в легальні соцмережі.

"Сегодня" поспілкувалася з адміністраторами найбільших інтернет-спільнот, завдання яких – продавати товари за допомогою інтернету. Олександр Луганський, адміністратор великого співтовариства з продажу дитячого одягу, про заборону відгукується так: "Поки що і ми, і наші клієнти спокійні, але щоб уникнути втрати зворотного зв'язку створили дублікати сторінок в Facebook та інших соціальних мережах. І так вже робить багато хто. Нам необхідно лише мати зв'язок з нашими клієнтами, а найпростіше це робити в соціальній мережі – зібрати людей за інтересами в одному місці (на сторінці або в співтоваристві). Поки що плануємо створювати власний сайт, але це тільки в тому випадку, якщо доступ до ВК дійсно на практиці обмежать без можливості обходу блокування, в чому ми сумніваємося. Якщо розглядати ВК як торговий майданчик, то скажу так – ми продаємо 90% нашого товару тут".

Інший адмін каже, що виходи все одно є. "Можна піти в офлайн-продажу, можна зосередитися на розвитку своїх сайті, – вважає адміністратор однієї з груп з продажу спортивного одягу і взуття Андрій Савида. – Але зараз у багатьох компаній продажі йдуть саме через соцмережі – іноді до 80% від загального обсягу. Адже вся молодь і багато людей віком до 45 років сидять в інтернеті".

Реклама

Крім продажів одягу, в соцмережах, що опинилися на межі закриття, є чимало сервісних спільнот. Наприклад, "Бюро знахідок", "Знайомства" і "Оренда житла", "Чорні списки шахраїв" (від сантехніків до брокерів). Адміністратори цих груп говорять, що, швидше за все, перейдуть на нові ресурси.