Права споживачів: що українцям робити зі "згорілими" квитками

25 березня 2020, 13:23
Юристи пояснили, як пом'якшити фінансовий збиток від скасованих авіарейсів та потягів

Фото: REUTERS/Sergey Pivovarov

В умовах карантину багато країн закрили свої кордони, через що авіакомпаніям і залізниці довелося скасовувати рейси. Українцям пояснили, на що вони можуть розраховувати у справі захисту своїх прав. Детальніше читайте в статті " Згорілі квитки під час карантину: як повернути гроші і домогтися компенсації".

Деякі авіакомпанії йдуть назустріч і пропонують безкоштовно змінювати дату вильоту, а "Укрзалізниця" продовжила терміни повернення залізничних квитків – до 90 діб для внутрішнього сполучення і до 180 діб – для міжнародного.

Реклама

Але багато представників бізнесу не вважають за потрібне повертати гроші, тому що ситуація форс-мажорна.

Ситуація, що склалася, однакова для всіх: споживачі не можуть отримати послуги, за які заплатили, постачальники, в свою чергу, не можуть надати дані послуги, з причин, не залежних від них. Якщо послугу не надали – гроші потрібно повернути. Але є нюанси.

"Згідно зі ст. 901 Цивільного кодексу України, за договором про надання послуг виконавець зобов'язується надати послугу, яку запросив і оплатив замовник", – пояснює Володимир Місечко, керуючий партнер ЮФ "Місечко та Партнери".

Реклама

Місечко додає, що згідно з розділом 15 "Правил повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу", у разі скасування рейсу пасажиру повинно бути запропоновано на вибір відшкодування вартості повітряного перевезення або ж зміна маршруту.

Також пасажиру в разі скасування рейсу додатково оплачується компенсація, а саме:

  • 250 євро – для рейсів дальністю 1500 км;
  • 400 євро – для рейсів дальністю понад 1500 до 3500 кілометрів;
  • 600 євро – для рейсів дальністю понад 3500 кілометрів.

Але в тому випадку, якщо причиною скасування рейсу стали непередбачені і надзвичайні обставини, які не можна було змінити, авіаперевізник може не виплачувати компенсацію пасажирам.

Реклама

"Авіаперевізник має право відмовити в поверненні коштів, якщо заяву про повернення коштів пасажир подав після закінчення терміну дії квитка; квиток придбаний за спеціальним тарифом і правилами його використання не передбачено повернення сум", – говорить Місечко.

Юрист додає, що стосовно компенсацій за скасування рейсів, авіакомпанії зможуть надати підтвердження, що причиною скасування рейсу була дія надзвичайних обставин або непереборної сили.

Нагадаємо, авіакомпанії Wizz Air, Ryanair, SkyUp і МАУ внесли зміни до польотної програми в зв'язку з поширенням пандемії коронавірусу.

Раніше також повідомлялося, що Кабмін активно спілкується з іноземними перевізниками, яким Державіаслужба дозволила виконати ті рейси до України, на які вже продані квитки, оскільки українські громадяни можуть в'їжджати в країну без обмежень.

Про те, як проходила евакуація українців з Уханя, дивіться відео: