Підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення обговорили з "Укрзалізницею": чим це загрожує для українців

17 серпня 2018, 18:05
Промисловці, аграрії і експерти пояснили, як це підвищення може позначитися на українцях

Фото: "Сьогодні"


Чергове підвищення тарифів на вантажні перевезення обговорювали промисловці, аграрії, експерти та ініціатор підвищення – "Укрзалізниця". Тема гостра, і б'є по фінансах великої кількості українських компаній. Але, врешті-решт, саме звичайні українці платитимуть за таке подорожчання з власної кишені.

В Україні існує три основні класи вантажних залізничних перевезень. Перший і другий – для зерна, руди і вугілля. Третій – найдорожчий, – спецобладнання для великих підприємств і машини. Тариф на нього в "Укрзалізниці" хочуть знизити, а ось тарифи на популярні перевезення – підвищити. За останній рік тарифи на вантажоперевезення збільшувалися кілька разів, а тепер нове підвищення – вже на порожні вагони. За підрахунками промисловців, витрати зростуть на мільярди гривень. А це – загроза економіці країни.

Реклама

"На сьогодні вже низка підприємств перебувають на межі рентабельності, чергове підвищення залізничних тарифів, причому на наш погляд нічим не обґрунтоване, просто призведе до того, що деякі підприємства почнуть закриватися", – розповів глава Федерації металургів України Сергій Біленький.

Така ж ситуація – у постачальників зерна – тільки зайві витрати ляжуть на плечі звичайних українців, які купуватимуть крупу і хліб за захмарними цінами.

"Девальвація України завжди призводить до зниження рівня життя населення, тому що купівельна спроможність українських грошей через це зменшуватиметься ... Нічого доброго ні людям, ні бізнесу", – зазначив президент української зернової асоціації Микола Горбачов.

Не втішить підвищення тарифу на вантажоперевезення українців і взимку, адже вугілля на теплостанції везуть залізницею.

"Вплине на забезпечення відвантаження вугілля на електростанції і, відповідно, на формування складів на електростанціях", – зазначив представник федерації роботодавців ПЕК України Руслан Богданов.

Ситуація – складна, і вирішити її може створення спеціальної комісії для врегулювання всіх спірних транспортних питань.

Реклама

"Має бути створений спеціальний орган – національна комісія з регулювання транспорту, – для того, щоб дискусія, яка ведеться, велася більш професійно і постійно, а не тоді, коли виникає якийсь наказ, який не подобається, наприклад, відправнику або бізнесу. Ну і, власне, ця інстанція відповідала б в цілому за обґрунтованість чи необґрунтованість тих чи інших рішень", – пояснив директор центру транспортних стратегій, співголова логістичного комітету Американської торгової палати Сергій Вовк.

Промисловці, постачальники зерна, експерти та представники "Укрзалізниці" дискутували кілька годин.

"Дуже конструктивні зрушення завжди в діалозі, і, напевно, це вже стало традицією. Я думаю, що залишиться доброю традицією зустрічатися і обговорювати ті питання, які хвилюють всіх", – розповів директор з економіки та фінансів ВАТ "Укрзалізниця" Андрій Рязанцев.

Вирішили не поспішати, а все ретельно зважити – занадто багато ризику для економіки України.

"Весь цей аналіз вивчимо. Зараз це – нові факти, і ні розробник, ні ми не можемо їх коментувати, ми їх тільки побачимо, тому 29-го ми продовжимо. Але до 29-го ми рішення ухвалювати не будемо, ні узгоджувати, ні відмовляти. Будемо шукати якийсь баланс, компроміс, яким чином це можна буде зробити ", – резюмувала глава регуляторної служби України Ксенія Ляпіна.

До розгляду проблемного питання учасники дискусій повернуться до кінця місяця. 

Реклама

Відзначимо, в інтерв'ю "Сьогодні" міністр інфраструктури Володимир Омелян розповів про плани масштабної реновації "Укрзалізниці". У поточному році вперше за багато років "Укрзалізниця" має більше одного мільярда доларів на капітальні інвестиції.

"В першу чергу, це вантажні перевезення, – локомотиви, поліпшення технічного стану вагонів, нові вагони. Але також пасажирський сектор – планується закупівля дизель-потягів; зокрема, до кінця 2019 року має бути шість дизель-потягів Крюківського заводу, близько 200 пасажирських вагонів. Чи покриває собівартість ціна пасажирського квитка? на далекі напрямки – так, на приміські – точно ні. І це те, що генерує найбільшу шкоду для "Укрзалізниці" на кілька мільярдів гривень. Що робить компанія, щоб мінімізувати цей збиток? Наскільки успішно проводить переговори з місцевими органами влади, щоб субсидували приміські електричні перевезення – це велике питання", – прокоментував міністр питання про оновлення парку" Укрзалізниці ".

Также Владимир Омелян объяснил, почому в поточному році зростуть тарифи на проїзд у потягах. ах.