Споживачів в Україні накрила хвиля песимізму

18 травня 2016, 13:43
Аналітики сподіваються, що рівень споживчої довіри досяг "дна" і далі буде краще

Споживчі очікування українців залишають бажати кращого. Фото: novaterk.com.ua

Індекс споживчої довіри в Україні в першому кварталі 2016 року впав на 2 пункти до попереднього кварталу – до 46 пунктів. Так, Україна, як і раніше, посідає друге місце серед найбільш песимістично налаштованих країн світу після Південної Кореї. Глобальний Індекс споживчої довіри залишається практично на тому ж рівні, додавши 1 пункт в порівнянні з останнім кварталом 2015 року. Про це свідчать дані Nielsen, наявні в розпорядженні "Сегодня.ua".

Індекс споживчої довіри складається з трьох показників: оцінки споживачами перспектив на ринку праці в найближчі 12 місяців, рівня фінансового благополуччя в найближчі 12 місяців і готовності витрачати гроші.

Реклама

"На падіння настроїв українського споживача вплинуло багато факторів. Безумовно, впливає політична турбулентність: зміни в українському уряді, протистояння серед політичних партій, повільні реформи і боротьба з корупцією. Додають тривоги очікування нової хвилі підвищення тарифів на комунальні послуги, а також малорезультативні зустрічі в урядових верхах щодо конфлікту на Сході", – пояснила генеральний директор Nielsen в Україні та Білорусі Тетяна Безсмертна.

З позитиву Безсмертна зазначає стабілізувався курс гривні і прогнозоване зниження інфляції до 18% в цьому році порівняно з 49% в 2015 р.

"Хочеться вірити в те, що ми досягли "дна", і економіка буде посилюватися, даючи позитивну грунт для споживчих настроїв в майбутньому", – говорить Безсмертна.

Реклама

На чому економлять українці?

Все ще велика частина респондентів в Україні не бачить райдужних перспектив у роботі, вважає своє фінансове становище неблагополучним і вважає, що сьогодні не найсприятливіший час для покупок. Збільшилася кількість тих українців, які вважають, що Україна перебуває в стані кризи. У першому кварталі 2016 року кризу помічають 97% респондентів, що на 2 п.п. більше, ніж в минулому кварталі. Стабільним залишається кількість тих респондентів в Україні (71%), які вважають, що країна не вийде з кризи в наступні 12 місяців.

Реклама

Кожен третій українець (32%) в онлайн опитуванні заявляє, що у нього не залишається вільних грошей після покупки товарів першої необхідності (+5 п.п. порівняно з 4 кв. 2015). Заощаджені гроші українці витрачають на одяг (30%) і виплату боргів (20%). Кількість тих, хто готовий відкладати заощадження, знизилося (-4 п.п. порівняно з минулим кварталом).

Що турбує українців і європейців?

Кожного третього українця (38%) продовжує турбувати війна (-6 п.п. порівняно з минулим кварталом). Економіка, ціни на комунальні послуги і на продукти харчування – топ 3 причини стурбованості українських респондентів; і кількість таких стурбованих продовжує зростати. Для кожного п'ятого європейського респондента тероризм є головною причиною для занепокоєнь (22%). Збільшилася кількість респондентів в Європі, які переживають за збереження робочого місця (+3 п.п. порівняно з минулим кварталом).


Дослідження глобального споживчої довіри Nielsen (The Nielsen Global Consumer Confidence and Spending Intentions Survey) проводилося з 1 по 23 березня 2016 року. Всього було опитано понад 30 тисяч споживачів з 63 країн Азіатсько-Тихоокеанського регіону, Європи, Латинської Америки, Близького Сходу, Африки та Північної Америки.

Вибірка формувалася за статево квотами для кожної країни з урахуванням кількості користувачів Інтернету в конкретній країні. Потім вона була зважена для досягнення репрезентативності інтернет-користувачів; максимальна похибка вибірки становить ±0,6%. Дане дослідження ґрунтується на поведінці тільки тих респондентів, у яких є доступ в Інтернет. Ступінь його проникнення варіюється в залежності від країни.