Порти України втрачають вантажопотоки

8 лютого 2017, 18:26
Українські торгові гавані поступаються конкурентам через високі ціни

Порт "Південний". Фото: odessit.in.ua

У 2016 році обсяги перевалки вантажів в українських портах продовжили знижуватися наростаючими темпами – було зафіксовано найсильніше зниження за останні 4 роки, що склало -8,6% відносно 2015 року. Про це пише ЦТС.

Зниження відбулося за всіма напрямками, найсильніше впали обсяги транзитної перевалки -35,1%. Також в останні два роки спостерігається зниження експорту. І це при тому, що обсяги експорту зернових постійно зростають.

Реклама

"Це означає, що Україна втрачає свої позиції в експорті двох інших основних вантажів – чорних металів і ЗРС, які становлять понад третину всієї перевалки в портах", – пояснює консультант ЦТС-Консалтинг Андрій Ісаєв.

Він зазначає, що крім об'єктивних чинників (попит на регіональних ринках) причиною падіння експорту є втрата конкурентоспроможності української продукції, на яку впливає і ефективність логістичних ланцюжків експортерів.

"Тут постає питання про вартість заходу судна в українські порти, яка вище в 3-5 разів, ніж в порти наших конкурентів – Австралії і Бразилії. Значний вплив на вартість доставки також надає розмір суднової партії, яка в українських портах обмежена глибиною", – зазначив аналітик.

Реклама

Лідерами за обсягами перевалки, як і роком раніше стали морський порт Південний, Одеський, Миколаївський та Чорноморський порти.

При цьому, в Південному було перевалено 39 298 тисяч т вантажів, що склало майже 30% від обсягу перевалки в усіх портах. Сумарно через 5 найбільш завантажених портів пройшов 81% всіх вантажів.

Реклама

Лідером серед державних портових операторів стало ДП МТП "Южний" – перевалено 12,3 млн т вантажів. Серед приватних стивидорів найбільший обсяг вантажів опрацьовано гуртом терміналів ТІС – 21,5 млн т.