Популярну мережу російських кав'ярень в Україні виставили на продаж

11 липня 2016, 13:33
За мережу Кофе Хауз власники планують виручити близько 3 млн доларів

В Україні виставили на продаж мережу Кофе Хауз. Фото: franch.biz

Український підрозділ найбільшої російської мережі Кофе Хауз виставили на продаж. Про це ЛІГА.net розповів один з київських рестораторів.

За його словами, за мережу її власники планують виручити близько $3 млн, в цю вартість входить не тільки право оренди приміщення та обладнання, а й можливість використовувати бренд Кофе Хауз. "Можна купити не всю мережу, а лише окремі заклади", – повідомив він.

Реклама

Мережа виставлена на продаж, підтвердила співвласниця компанії Кофе Хауз Україна Світлана Шікулова, яка управляє мережею. "Цей бізнес спочатку був створений для продажу. До нас часто зверталися потенційні покупці з цього питання", – говорить вона. За її словами, на Кофе Хауз вже є реальні покупці. Шікулова стверджує, що всіма питаннями займається генеральний директор мережі Роман Карпушкін. Зв'язатися з ним не вдалося: Карпушкін не відповідав на дзвінки.

Російські корені

Кофе Хауз – російська мережа кав'ярень, яку заснував в 1999 році бізнесмен Тимур Хайрутдинов. В Україні компанія працює більше десяти років, зараз в неї входять 17 столичних кав'ярень. У 2014-му російську мережу Кофе Хауз придбав головний конкурент – Шоколадниця. Але тоді через складну структури власності український актив в угоду не увійшов. За даними Державного реєстру юридичних осіб, Кофе Хауз Україна належить офшору ТРК Холдинг Лтд (кінцевий бенефіціар – Тимур Хайрутдинов) і українці Світлані Шікуловій.

Реклама

Чому Кофе Хауз вирішили продати саме зараз? Генеральний директор компанії Ресторанний консалтинг Ольга Насонова вважає, що російські власники можуть побоюватися політичних ризиків, а також незадоволені фінансовими результатами мережі. "З моменту кризи 2014 року вона скоротилася в валюті втричі. Це "сльози" для росіян", – зазначає експерт. Світлана Шікулова каже, що російський власник припинив підтримувати свій український актив ще до 2014 року.

Кофе Хауз – це третя російська мережа, власники якої відмовилися від її підтримки. Нагадаємо, в минулому році в Києві всі свої шість ресторанів закрила мережу Якіторія. А компанія Росинтер Ресторантс спочатку закрила закладу IL Патіо, а потім відмовилася від київського ресторану T.G.I. Friday's.

Привабливий бізнес

Реклама

Насонова оцінює мережу Кофе Хауз в $2-2,2 млн. "У ресторанів дуже гарне місце розташування, тому заклади можна було б придбати для свого бізнесу", – вважає співвласник мережі фан-бар Банку Максим Храмов. Насонова додає, що заклади оснащені обладнанням високої якості, а бренд Кофе Хауз добре відомий в Києві.

Чи може український Кофе Хауз стати власністю мережі Шоколадниця, як це трапилося з російським ресторанним бізнесом Хайрутдінова? "Така пропозиція до нас не надходило", – повідомив директор українського підрозділу Шоколадниці Вадим Височин.

Мережа Кофе Хауз потрібно міняти, вважає Максим Храмов. "Необхідно змінювати асортимент, можливо, логістику", – пояснює він. Кав'ярнях зараз важко конкурувати з пересувними автомобілями, які продають напої, додає ресторатор Геннадій Медведєв. Тому вони змушені розширювати асортимент. "Фактично це вже повноцінні ресторани", – відзначає він.

Шанси знайти інвестора, незважаючи на труднощі, все ж високі. Ресторанний ринок столиці знаходиться на підйомі. За оцінками Ресторанного консалтингу, в першому півріччі його обсяг у грошовому вираженні зріс на 25-30%. Зараз гості залишають в закладі в середньому 200-220 грн з людини, тоді як ще рік тому ця сума була 150 грн. Це може привести до появи нових закладів вже в другому півріччі.