Що таке стрімінг-покупки і як купувати онлайн, щоб не втратити гроші

13 листопада 2020, 14:37
Торгівля в прямому ефірі набирає популярності в Україні

Карантин спричинив виникнення нових форм продажу в інтернеті. Зокрема, тепер законні інтернет-продажі ліків.

Але найбільш ходовою новинкою стали стрімінгові продажі, тобто реалізація товарів кінцевим покупцям в прямому ефірі.

Реклама

Як правильно робити стрім-покупки, розібрався сайт "Сьогодні".

Що таке стрімінг-продажі

"Стрім" – це передача відео і аудіоінформації в прямому ефірі на різних майданчиках в інтернеті.

Стрім-продажі дозволяють не просто купити товар в Мережі, а поспілкуватися наживо з людьми, які його пропонують або вже купили. Можна побачити, як річ виглядає на людині, якщо це, наприклад, одяг, як працює, якщо це, гаджет і так далі. Почути онлайн думку інших покупців. І тільки після цього прийняти рішення про покупку.

Реклама

Як розповів нам глава правління міжнародного бізнес-об'єднання The WALL-Ukraine Віталій Грусевич, великі рітейлери, намагаючись використовувати оптимальний досвід покупки, ще до початку пандемії прийшли до прямої трансляції (стрімінг) продажу товарів в інтернеті.

"Перевагою є певна відсутність кордонів між онлайн-покупкою і фізичним відвідуванням магазину, робиться акцент на живу демонстрацію якостей товару, його найкращі характеристики і цінність, прямий візуальний контакт з аудиторією", – говорить Віталій Грусевич.

Як це працює

Експерти кажуть, що, якщо купувати товари на відомих маркет-плейсах, то ймовірність залишитися і без грошей, і без товару практично відсутня. Але, піддавшись умовлянням зазивали, цілком ймовірно купити те, що вам не дуже й потрібно.

Глава директорату Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос зазначив: стрімінг-продажі – більш активна форма впливу на покупця, ніж офлайн продажі.

Реклама

Найчастіше так купуються модні трендові речі. Це товар, який "купили всі", тому буде неправильно відкладати покупку, якщо хочеш бути в тренді.

"Людина, готова купити, вже не може прийняти рішення про скасування покупки. Вона навіть не здогадується, що не сама прийняла рішення купити, за неї це зробив маркетолог.

Найкраще така схема працює з емоційними людьми, які схильні робити імпульсивні покупки (приклад – в прикасовій зоні, поки стоять в черзі)", – зазначив Андрій Кривонос.

Вимоги до продавців – максимальна технологічність самого продажу. Продукт повинен виглядати красиво, однозначно, має бути відео його використання, чітка ціна, можливість купити в один клік.

За словами Віталія Грусевича, важливим моментом таких продажів є професіоналізм ведучих. Це, як правило, відомі блогери, впізнавані ведучі, популярні артисти.

"Така модель продажів спирається на імпульсивність покупця, є небезпека, що через деякий час він може передумати і відмовитися від покупки", – визнає Віталій Грусевич.

Тому продавці виходять на зв'язок прямо під час проведення трансляції, підсилюють комунікацію, швидко оформлюють замовлення.

Член Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин помітив такий нюанс: якщо ви вибираєте потрібну вам річ, наприклад, шини для автомобіля, а чемпіон світу в "Формулі-1" каже, що вони хороші, ви їх купите і не прогадаєте.

"Це дійсно буде непоганий товар, оскільки відомі люди, інформаційні мейкери, аби що рекламувати не будуть, – стверджує Олег Пендзин. – Вони капіталізували своє ім'я і на цьому заробляють. Не втрачати обличчя, а потім і капіталізація імені – для них справа честі".

А як у нас

Наразі в Україні ніша вільна, а продажі за такою моделлю точкові. Перш за все їх забезпечують відомі блогери. Через свої акаунти у соціальних мережах вони проводять стрімінг-продажі товарів, промокодів на послуги компаній, з якими співпрацюють, а також розігрують подарунки.

Є деякі окремі медіа, але вони орієнтуються на один-два види товарів.

"В Україні пандемія дала поштовх розвитку стрімінг-продажам, – аналізує Андрій Кривонос. – Образно кажучи, якби не було пандемії, треба було б її придумати. Вона прискорила впровадження багатьох речей, до яких ми могли б ще довго йти в звичних умовах ".

Корисні поради

Давши в руки маркетологів високошвидкісний інтернет, їм дали ще одну можливість продати вам той чи інший товар. Єдина перешкода для стрімінг-продажів – мовний бар'єр.

Але щоб не прогадати, наші експерти запропонували низку корисних порад:

  • Робити покупки тільки на відомих інтернет-платформах, довіряти стрімінгу від добре відомих людей з іменем.
  • Не обов'язково переходити за посиланнями, що пропонують нібито вигідні покупки. Той, хто перейшов, підсвідомо вже готовий купити пропонований товар.
  • Перш ніж оплачувати покупку, варто ще раз подумати, чи потрібна вам ця річ.
  • Щоб не витратити занадто багато, треба встановити на банківській картці щоденний ліміт проплат через інтернет, наприклад, 100 доларів. Багато банків роблять це самостійно.

До речі, з початком карантину, але після скасування весняного локдауна, найбільший приріст в онлайн-продажах торкнувся аксесуарів для планшетів і електронних книг, комплектуючих до комп'ютера. В топі товарних категорій, де спостерігався підйом, в основному електроніка, товари для хобі і спорту, а також "мода і стиль".

Підробні товари набагато частіше можна купити в магазинах, ніж в інтернеті. Детальніше дивіться в сюжеті.