Покупка б/в авто: як правильно перевірити двигун

27 серпня 2017, 04:15
Часом трапляється так, що при покупці ідеальної по кузову машини інші агрегати поїдають бюджет з завидним апетитом

Неперевірений перед покупкою двигун загрожує серйозним

Мотор складається з величезного числа р ухомих елементів, які при цьому відчувають високі навантаження. Дізнатися стан двигуна візуально дуже складно – приховані дефекти можуть зовні ніяк себе не проявити. Але можна скоротити ризик помилкової покупки, подивившись ключові точки, пише AutoNews.

Відкриваємо капот

Як вірного психологічного прийому можна відкрити капот автомобіля і запитально подивитися на продавця, занурившись в багатозначне мовчання. Порядний власник не витримає і сам почне розповідати, що і як робили під капотом останнім часом .

Реклама

Слід також відкрутити масляну пробку і подивитися на її зворотну сторону – ніяких білих слідів і емульсії бути тут не повинно. Якщо вони є – значить, двигун перегрівався ( причому неодноразово ), блок циліндрів покоробило, прокладку пробило, антифриз потрапив в масло. Такий двигун довго без капремонту не проживе .

Такой наліт на зворотному боці пробки до неминучого ремонту – двигун був перегрітий, і масло перемішалося з охолоджувальною рідиною

Потрібно також звернути увагу на зовнішній вигляд підкапотки. Якщо ключові агрегати прикриті декоративними пластиковими накладками, їх краще зняти – тримаються вони або на засувках, або на парі – трійці болтиков. Чи намитий движок або має природний наліт пилу? Краще, якби це був якраз немитий мотор. На такому моторі легко знайти сліди течі або недавнього ремонту. Варіанти з натертими до блиску агрегатами повинні насторожити. Або господар дійсно фанатичний чистоплюй, або намагається приховати якісь несправності .

Реклама

Але патьоки масла ще не вирок ( деякі мотори починають хворіти такими недугами мало не з другого – третього року життя ), хоча вже перший привід для торгу. Інша справа, коли масло або антифриз капає з автомобіля. В такому випадку попахує терміновим ремонтом із заміною великої кількості елементів. Нестача антифризу і моторного масла – популярні причини смерті мотора .

Під декором ховається справжній стан мотора

Чорний колір масла на щупі і низький рівень антифризу в системі – не показник швидкої кончини двигуна, але привід задуматися про ставлення власника до автомобіля, а також вимагати сервісну книжку і відстежити інтервали заміни витратних матеріалів. Найчастіше у недбалих водіїв її бракуватиме. У такому випадку рекомендується не вірити продавцеві на слово, а перевірити все самому або в сервісі .

Реклама

Складно адекватно оцінити стан мотора, не піднявши автомобіль і не подивившись на піддон картера. Це найближча до землі деталь двигуна і частенько страждає від недбалості водія або дорожніх служб. Заварені або заліплені герметиком тріщини на піддоні аж ніяк не рідкість. Коштує нова деталь дорого, змінюється (особливо для передньо-і повнопривідних авто) складно, та й удар, якщо він припав в піддон, можливо, передався і на інші деталі. А якщо було "наскрізне поранення", то, швидше за все, мотор встиг попрацювати на суху, поки водій не виявив витік.

Потрібно також помацати приводні ремені: чи не сильно вони провисають при натисканні, чи немає видимих тріщин? Якщо вони починають куйовдитися або вже видно заломи – необхідна термінова заміна. Приділити увагу варто і ременю ГРМ, особливо якщо його можна розглянути, не знімаючи захисних кришок. Його заміна – дорога операція .

На багатьох двигунах можна візуально оцінити стан опор – подушок двигуна. Якщо на гумі є тріщини і надриви – готуйтеся розлучитися з кругленькою сумою або миритися з вібраціями кузова. Якщо двигун турбований, потрібно перевірити турбокомпресор і додатковий радіатор інтеркулера на предмет витоків .

Оцінити слід і стан радіатора і його патрубків. Проблеми з радіатором можуть сильно зіпсувати враження від покупки автомобіля, особливо в жарку пору. Патьоки, сліди антифризу, пошкоджені стільники самого радіатора, криві кріплення – привід задати відповідні питання власник у, наприклад, коли він міняв кришку радіатора .

Заводимо мотор

Обов'язково потрібно подивитися, що " говорять " піктограми і що пише борткомпьютер при заведений двигун. Головна контрольна лампа – Check engine – повинна згаснути через кілька секунд після включення запалення. Якщо ні, то доведеться їхати на комп'ютерну діагностику .

Check engine — контрольний індикатор жовтого чи оранжевого кольору у вигляді мотора

Ідеальний час для перевірки – коли двигун холодний. При прогріванні найголосніше чути всі сторонні звуки, двигун показує всі проблеми. У міру прогріву частина з них зникає .

Звернути увагу потрібно і на те, з якого обороту стартера двигун заводиться. Якщо довго, то, швидше за все, акумуляторц залишилося трохи або є проблеми зі стартером, системою живлення або іскроутворенням. Двигун, навіть холодний, повинен заводитися, швидко .

При старті на холодну цілком нормально, що обороти вище, ніж холості, але при цьому вони не повинні плавати в великих межах, а двигун захлинатися. Сильна тряска вже заведеного мотора вкаже або на вбиті подушки движка, або на проблеми з системою живлення і запалювання. Втім, у кожного мотора є свої допуски по вібраціях і звуках. Універсального стандарту не існує. Якщо є сумніви, краще звернутися в спеціалізований сервіс .

Під час прогріву ніяких металевих звуків або скреготу з мотора доноситися не повинно. Гучний цокіт ( або торохтіння, немов дизель, але на бензиновому моторі ) може сигналізувати про проблеми з компенсаторами клапанів, шум і свист з району навісного ременя – про зношені підшипники роликів, глухі звуки з-під клапанних кришок – про те, що пора відрегулювати клапани , металеві брязкання з-під кришки ГРМ можуть сигналізувати про необхідність скоро підтягнути ланцюг .

Коли двигун прогрівся, обороти повинні наблизитися до холостих і вирівнятися. Якщо обороти помітно плавають, швидше за все, доведеться почистити дросельну заслінку, також проблема може виявитися в волюметрі або свічках. Спробуйте різко натиснути на газ: якщо мотор захлинувся , та ж версія, плюс, можливо, прострілюють високовольтні дроти запалювання .

Дим з вихлопної труби і його колір

Багато що про здоров'я мотора можуть повідомити вихлопні гази. Сизий або блакитний дим з труби розповість про необхідність заміни маслос'емних ковпачків, що призводить до постійних падінь рівня моторного масла в системі – воно потрапляє в камеру згоряння. А якщо допустити пару – трійку істотних масляних голодувань мотора, можна потрапити на капіталку .

Білий дим з труби – до заміни прокладок мотора, що спричинить його розбір. У циліндри потрапляє антифриз або вода – ознака того, що капремонт не за горами. Виняток: дим білого кольору в зимовий час або в перші хвилини після старту двигуна вважається нормою, оскільки свідчить про наявність конденсату в вихлопній системі. На прогрітому двигуні в теплу пору року цього бути не повинно .

Якщо на вулиці тепло, а з труби клубочиться білий дим, то движок очікує ремонт

Чорний дим. Швидше за все, всередині двигуна скупчилася велика кількість сажі або ж є явні проблеми в паливній системі. Втім, і це не остаточні причини. В такому випадку краще відмовитися від покупки. Виняток можуть скласти дизельні двигуни, тут, можливо, пустує паливний насос високого тиску. Але це дуже недешева запчастина.

Норма – невелика хмарка пари біля труби і крапельки конденсату на холостих або блідо – сизий дим на високих оборотах .

Поки працює мотор, оцінити можна і стан випускної системи – рик, сопіння або простріли скажуть про проблеми, починаючи від прокладок і закінчуючи прогнилими елементами випуску .

Електронна діагностика мотора

Багато що розповість електронна діагностика мотора, яку можна зробити як дилерським сканером, так і простим китайським Bluetooth – пристроєм, підключившись до діагностичного роз'єму OBD – II .

Найбільш часто зустрічаються несправності – вийшли з ладу каталізатор і лямбда-зонд в системі випуску. І нехай скільки б не твердили "гаражні знавці" про те, що машина і без них їде як куля, витрата палива впав мало не до нуля, не потрапляйте на подібні байки, а проведіть аргументований торг. Зіпсований або віддалений каталізатор може вийти боком під час проходження тесту на токсичність вихлопу. Крім того, керамічні нутрощі каталізатора можуть потрапити в двигун, що часом трапляється і на свіжих машинах. Відомий випадок з Kia Rio, коли людина на 100 000 км "влетіла"  у капітальний ремонт якраз з вини каталізатора. Під гарантію ця проблема не підпадає.

Ще одна легко визначається помилка – пропуски запалювання по певних циліндрах. Тут варіанти: свічки запалювання, котушки, високовольтні дроти – все це коштує грошей і вимагає негайного втручання .

Тест-драйв

Саме під навантаженнями мотор може як проявити свої кращі якості, так і дискредитувати стан автомобіля і репутацію продавця. Робота тандему мотор – коробка – це важливий показник доглянутості автомобіля і його стану. Звернути увагу потрібно на можливі симптоми: поштовхи, ривки, вібрацію, запах в салоні ( масло, паливо, вихлопні гази ), зовнішні шуми як на середніх, так і на високих оборотах .

Після поїздки треба знову зазирнути під капот. Яким би вилизаним до блиску мотор не був, " втомлені " сальники або прокладки проявлять себе .