Потяги обігнали літаки в рейтингу переваг українців

24 січня 2017, 08:05
Найпопулярніші, як і раніше, потяги і автобуси, але авіапасажирів стало більше на третину

/ Фото: Олександр Яремчук

Українці торік стали більше користуватися послугами залізничного транспорту і менше — автотранспортом. Такі дані Держслужби статистики за 2016 рік. Також більш ніж на третину в країні зросли авіаційні та водні перевезення. А ось попит на міський громадський транспорт, крім метро, впав. Фахівці прогнозують, що число залізничних пасажирів і надалі зростатиме, а автоперевезення — йтиме в тінь через ціни на квитки, що зростають.

КАРТИНА. Згідно з інфографікою, пасажирооборот за всіма видами транспорту – тобто кількість пасажирів, помножена на відстань поїздок – зріс за рік на 5,4%, або на 5 млрд пасажиро-кілометрів. При цьому власне кількість пасажирів стала меншою на 6%, або на 322 млн осіб. Як роз'яснив експерт з питань транспорту Олександр Кава, це означає, що люди стали рідше їздити, але при цьому відстані поїздок стали більші.

Реклама

ЕКСПЕРТИ. Фахівці кажуть, що на зміну пасажиропотоку впливає насамперед зміна вартості кілометра проїзду. "На поїзді проїзд кілометра найдешевший. А раз з'явилися нові швидкісні далекі маршрути — Харків — Ужгород, Харків — Чернівці, — зріс і пасажирообіг. Тих, хто їздить в автобусах, навряд чи стало значно менше, перевізники просто йдуть у тінь, занижуючи кількість пасажирів, щоб менше платити податків", — говорить Кава.

У той же час зростання авіаринку в минулому році можна пояснити збільшенням трансферних перевезень. "Деякі наші авіакомпанії наростили обсяг за рахунок розвитку трансферних польотів. Наприклад, якщо пасажири летять з Астани в Лондон через Київ, то нашу столицю порахують двічі — в обидві сторони. Це означає, що не українські пасажири літають, а йде більше трафіку через країну", — роз'яснює авіаексперт Сергій Хижняк. Крім того, позитивній динаміці сприяло вдале для авіаринку літо. "В Туреччині готелі стояли порожні, туроператори давали знижки на путівки. Плюс аеропорти курортних міст пропонували компенсації для авіакомпаній, які прилітають з турчартерами", — пояснює Хижняк.

Реклама

ПРОГНОЗИ. У 2017-му більше людей буде їздити залізницею", оскільки цей транспорт найдоступніший, говорить Кава. А подорожуючих автотраспортом стане менше. Перевезення по воді будуть розвиватися локально, лише у приморських містах, адже на річках вони тепер дорогі через паливо, та й судна стали непридатними. Зростатиме і вітчизняний авіаринок, який відновлює докризові обсяги перевезень. "Галузь може показати зростання до 10%. Це може статися завдяки нарощуванню трансферу, регулярних і чартерних перевезень. Також не виключено, що на нашому авіаринку будуть з'являтися нові рейси лоукостерів. Все це посприяє зниженню вартості авіаквитків", — каже Хижняк.