Підготувалися до літа на карантині: що українці купують онлайн

11 червня 2020, 08:12
До літа акценти в інтернет-торгівлі змістилися

Що таке популярний сьогодні дропшиппінг і як на ньому заробити

Карантин, який знову пом'якшений в Україні з 10 червня, вплинув на всі сфери життя українців. Спочатку люди скуповували в інтернеті маски, респіратори і антисептики. Потім – все те, що допоможе скрасити ізоляцію вдома. Потім настали травневі свята, але без грилів і мангалів. Зате на початку літа зріс попит на меблі і начиння для дачі, а також на спортивні товари.

Так, за даними маркетплейса Prom.ua, на початку літа попит на товари для спорту і відпочинку, а також на товари для дому та саду зріс на 9% порівняно з серединою травня. Аналітики зазначають, що зараз українці переважно купують дерев'яні і садові альтанки, сковорідки з диска для дачі, пенні борди і скейтборд для дітей, підвісні крісла-кокони, надувні матраци, спінінги і вудки, а також дитячі гірки, батути та туристичні намети. Попит на мангали і грилі змістився з травня на червень. На них українці витрачають в інтернеті від 680 до 780 грн.

Повернувся і попит на одяг і взуття. Замість домашнього одягу знову купують жіночі сукні, шкарпетки, гольфи і гетри, а також футболки, майки, нижню білизну і дитячий одяг і взуття. Середній чек – 560 грн. Крім дитячого одягу і взуття, замовляють конструктори, тематичні ігрові набори, батути, ролики, велосипеди та дитячі намети. В середньому на це витрачають 550 грн.

Реклама

Читайте також:

Ролики і батути для дітей українці купують і один у одного. За даними порталу оголошень IZI.ua, за весну попит на ці товари зріс на 80%. Їх продають приблизно за 3 тис. грн. Загалом дитячі товари стали популярнішими на 40%. Цікаво, що через дощову погоду вдвічі більше цікавилися грязепруфами (дитячі комбінезони зі спеціальним покриттям, яке захищає від дощу і бруду) і гумовими чоботами. В середньому на них витрачають 320 грн.

У топі запитів вживані велосипеди (в тому числі моделі з електромотором), гіроскутери і електросамокати – їх стали шукати вдвічі частіше. Купують в середньому за 5 тис. грн.

Реклама

"Попит на транспорт зріс на 55%, а на товари для спорту і хобі – на 70%. Українці активно готуються до активного відпочинку влітку, тому купують з рук велосипеди, вудки, надувні човни, намети, рюкзаки для походів", – розповіла Ольга Хмеленко, керівник маркетинг гіперпростору оголошень IZI.ua.

А в сегменті авторських товарів напередодні літа українці стали частіше вибирати сумки яскравих кольорів – зеленого, жовтого, оранжевого. За даними майданчики авторських товарів Crafta.ua, в топі бавовняні шопери, шкіряні міські рюкзаки і поясні сумки-бананки. В середньому на такі аксесуари витрачають 800 грн.

Продовжують купувати і багаторазові маски для обличчя. Майстри їх шиють вручну з бавовни, льону та інших тканин, часто доповнюють спеціальними одноразовими вкладками-фільтрами. Найпопулярніші – з яскравими принтами, авторськими написами/малюнками або вишивкою. Одна така маска коштує 40-90 грн.

"Зараз вже очевидно, що масковий режим в Україні закінчиться нескоро. Тому майстри намагаються зробити так, щоб маски могли бути і стильним доповненням образу. Наприклад, створюють бавовняні сукні в квіточку і маски з тієї ж тканини. Або пропонують створити Family-look: набори масок з тканини з однаковим принтом для батьків і дітей", – розповідає Ольга Костюк, керівник майданчика авторських товарів Crafta.ua.

Топ-послуги

За даними онлайн-сервісу Kabanchik.ua, в травні найсильніше зріс попит на майстрів з опоряджувальних робіт – на 70%, а на сантехніків, електриків і столярів – на 60% порівняно з попереднім місяцем.

Реклама

"Літо – жаркий період для обробників і фахівців з категорії "Домашній майстер" – сантехніків, електриків, столярів і майстрів з установки кондиціонерів. Популярність обумовлена тим, що на початку травня в Україні стартував будівельний сезон. А з підвищенням температури за вікном різко зростає попит на послуги фахівців з установки кондиціонерів", – розповідає Ольга Сорока, керівник відділу маркетингу Kabanchik.ua.

На 17% більше роботи стало і у фахівців з ремонту побутової техніки. Замовляють все – від лагодження холодильників і пральних машин до кавоварок і пилососів. А ось кур'єрів в травні викликали на 24% рідше, ніж в квітні – позначається поетапний вихід країни з карантину.

Домашні майстри – сантехник, електрик, столяр – в середньому отримували за одне замовлення 650 грн. Фахівці з будівельних робіт – близько 5,2 тис. грн, з опоряджувальних – 5,3 тис грн, а майстри з ремонту побутової техніки – 436 грн. Рівень заробітку майстрів залежить від обсягу роботи і кількості замовлень, які вони виконує.

Середній чек за послуги доставки в травні – 217 грн. Ціни в категорії кур'єрської доставки дуже динамічні і залежать також від сезону, попиту і послуг, які паралельно може виконувати кур'єр. Під час самоізоляції кур'єрів просили не тільки доставити продукти і медикаменти, а й купити їх.

Нагадаємо, раніше фахівці в сфері торгівлі заявили, що вплив пандемії серйозно позначилося на купівельній поведінці, причому нові звички покупців можуть виявитися довгостроковими. А які з "карантинних" споживчих звичок можуть допомогти українцям в майбутньому, дізнавайтеся з сюжету "Сьогодні":