Чому зимові шини так потрібні і на чому можна заощадити при їх покупці – думка експертів

23 жовтня 2016, 10:00
Необхідні вже при +5 °С, "липнуть" до дороги і знижують гальмівний шлях

Правильні зимові шини повинні як би прилипати до дороги.

Вранці вже частенько можна спостерігати на вікнах автомобіля паморозь – вірна ознака того, що пора міняти літні шини на зимові. Та й середньодобова температура ось уже кілька днів не піднімається вище 5-7° С, а саме при таких температурних показниках рекомендується терміново "перевзуватися". При більш низьких температурах літня гума починає "дубіти", внаслідок чого різко погіршується її зчеплення з дорогою. Тягнути до останнього не варто, адже тоді на шиномонтажах утворюються величезні черги, а автомагазини, користуючись ситуацією, роздувають ціни на зимові шини.

Простіше тим, кого де-небудь в гаражі вже чекає комплект шин, і тим більше – на дисках. Ну а якщо їх немає або шини стали непридатними – пора вибирати. Як зробити правильний вибір і на чому можна заощадити без шкоди якості, розбиралася
"Сегодня".

З ШИПАМИ ЧИ БЕЗ

Реклама

Це одне з перших питань при виборі зимових шин . Жителям столиці та інших мегаполісів , де дороги взимку все – таки більш – менш чистять , переплачувати за шипи не варто : на очищеному асфальті шиповані покришки гірше гальмують і швидко втрачають шипи . Які , до речі , треба періодично перераховувати : при втраті більше ніж 10 % властивості шипованих покришок змінюються в гіршу сторону .

Інша річ жителі населених пунктів , нерозбещених увагою комунальних служб . Укочений сніг , обледеніла дорога – тут шиповані шини проявляють всі свої найкращі якості . Власне , і створені для вони для їзди саме по такому зимовому бездоріжжю .

Чому ж нерідко ми спостерігаємо автомобілі із позначкою " Ш " – а саме так повинні , згідно з Правилами дорожнього руху , позначатися автомобілі на шипованих колесах – у великих містах ? Відповідь проста : навіть в столиці комунальники нерідко запізнюються з очищенням доріг – сніг , як завжди , випадає раптово . Ну а про невеличкі вулички , провулки і двори часто і зовсім забувають . Тут " шиповка " доводиться в самий раз .

Реклама

ЧОМУ НАЗИВАЮТЬ "ЛИПУЧКАМИ"

Нерідко саме такий, на перший погляд, дивний термін застосовується до сучасних зимових шин. Що це означає? Конструкція сучасних зимових "автокалош" передбачає, крім високого протектора і спеціального складу гумової суміші, що не твердне на морозі, безліч ламелей – глибоких хвилястих прорізів. Придивившись, їх можна побачити на будь-якій фірмовій шині. При контакті з дорогою ці ламелі розкриваються, в результаті чого шина як би прилипає до дорожнього покриття, чіпляючись за найменшу нерівність, – звідси і непоказне прізвисько.

Такі шини дозволяють впевнено пересуватися по неглибокому бруду , сніговій каші або чи вкатаному снігу , стартувати без пробуксовування коліс , більш впевнено входити в повороти , а головне – знижують гальмівний шлях на слизькій дорозі , в результаті роблячи ваш автомобіль більш керованим і передбачуваним .

Реклама

Але , зрозуміло , навіть найкраща " липка " і дорогуща шина не дає приводу перевищувати швидкість і робити різкі маневри на слизькому покритті !

НА ЧОМУ ЕКОНОМИТИ ПРИ ВИБОРІ: ВИСОТА І МАЛЮНОК

Після того , як ви визначилися з типом зимових шин – шипована чи ні , – виникає питання вибору . Ринок пропонує величезну різноманітність шин з десятками варіантів малюнків протектора , а всі без винятку рекламні матеріали позиціонують кожну шину як " номер 1 " . Заплутатися нескладно – тим більше що у багатьох виробників малюнки протектора збігаються . Але головне питання , яке цікавить більшість автовласників , – це питання ціни .

Отже , на чому можна заощадити ? Тільки не на якості ! Дешеві шини нерідко мають такий же малюнок протектора , як і більш дорогі , але на практиці поводяться гірше . Причина – в якості гумової суміші , а також кількості та якості шипів , якщо мова йде про шиповані покришки . В результаті при повному зовнішній схожості шини поводяться на дорозі зовсім інакше .

Вибираючи зимове "автовзуття", варто звернути увагу на тести. Найчастіше доступніші, але все ще "фірмові", недешеві шини – тобто випущені такими, що заслуговують довіру виробниками, – програють "топовим" лише в деяких незначних показниках. Наприклад, по акустичному комфорту. Іншими словами, вони трохи більш галасливі. Але на безпеку це не впливає – чому б тоді не заощадити? Не менше можна виграти і при переході на менший радіус. Адже взимку краще працюють високі і вузькі шини: вони швидше продавлять сніг і доберуться до асфальту, ніж широкі. Якщо порівняти ціни, скажімо, на шини R15 і покришки R14, але з високим профілем, можна виявити значну різницю: від 400 грн за комплект недорогих шин до кількох тисяч гривень, якщо мова йде про преміум-бренди. Єдиний мінус – потрібно подбати про диски для них. Але окремий комлект дисків для зимових шин (від 1000 грн) в подальшому позбавить від необхідності двічі в рік платити за шиномонтаж (а це 400 грн).

ІНДИКАТОР ЗНОСУ

Tread Wear Indicator, що в перекладі оздачает "індикатор зносу протектора", – важлива деталь зимової шини. Виробники шин реалізують його по-різному. Одні роблять у вигляді виступу на дні канавки протектора: як тільки шина зітреться до цього виступу – її негайно потрібно замінити. Інші штампують на протекторі цифри. У міру зношування шини цифри одна за одною зникають, і з тих, що залишаються, можна побачити залишкову глибину протектора. Навіть у літньому "взутті" не варто їздити "до останнього", але для зимових це особливо важливо: гальмівний шлях на нових і зношених шинах в умовах слизької дороги може відрізнятися вдвічі.

ВСЕСЕЗОНКА НЕ ДЛЯ НАС

Всесезонні шини рекомендується використовувати лише в тих регіонах , де температура взимку незначно коливається біля нульової позначки . У наших же краях , де буває і мінус 20 , використання всесезонних покришок – ризикована затія , яка може обійтися надто дорого .