IKEA приходить до України: чому навколо цього стільки галасу

13 вересня 2018, 07:44
Найвідоміша компанія з продажу модного меблів і аксесуарів має намір відкрити перший в Україні магазин наступного року

Фото pixabay.com

У середу, 12 вересня, нарешті офіційно було оголошено про те, що один з найбільших світових виробників і продавців товарів для будинку – IKEA – заходить до України.

Як повідомили в компанії, перший офіційний магазин IKEA відкриється в споруджуваному торгово-розважальному центрі Ocean Mall наступного року. Сам ТРК ще добудовується (поруч з Ocean Plaza, що на вул. Антоновича). Відкриття заплановано на листопад цього року.

Реклама

Про відкриття IKEA в Україні повідомив навіть президент Петро Порошенко.

"Ми нарешті завершили 13-річну процедуру входження шведської компанії на український ринок: IKEA знайшла надійних партнерів за сприяння держави і, констатуючи поліпшення інвестиційного клімату, нарешті прийняла це надзвичайно важливе рішення", - написав президент на своїй сторінці в Facebook за підсумками зустрічі з головним виконавчим директором торгової мережі IKEA в Південно-Східній Європі Стефаном Вановербеке.

Про плани щодо відкриття IKEA в Україні дійсно говорилося давно. Але їх реалізація постійно відкладалася. З чуток, через те, що українські чиновники вимагали "відкат", а шведська компанія принципово хабарів не дає.

Реклама

Також президент України розповів про подальші плани.

"Я очікую наступного етапу, коли IKEA прийме рішення про розміщення в Україні власного виробництва, – сказав Порошенко. – Україна для цього має все: сировину, деревину, висококваліфікований персонал, унікальні торгові угоди з Європейським Союзом і багатьма іншими країнами і всі умови для виробництва високоякісної конкурентоспроможної продукції".

Чому IKEA привертає стільки уваги 

Новина про відкриття IKEA стала однією з найпопулярніших в українському інтернеті і однією з найкоментованіших в Facebook. Чому ж приходу цього бренду приділяється так багато уваги?

Реклама

З точки зору великої політики і великої економіки, це входження на ринок – свідоцтво поліпшення економічної ситуації та інвестиційного клімату в Україні.

Президент назвав це "знаковою подією", проявом "інвестиційного буму, який сьогодні відбувається в Україні", "яскравою ознакою довіри до України з боку світових брендів". І це виглядає для багатьох саме так. Надто вже широко розповзлися свого часу чутки про причини багаторічної затримки заходу IKEA до України (про які йшлося вище).

Кілька місяців тому посол Швеції в Україні Мартін Хагстром підтвердив в одному з інтерв'ю: "Досвід IKEA і H & M буде важливим для багатьох компаній, які ще не увійшли на ринок України".

А  постійний представник України в Раді Європи Дмитро Кулеба сказав практично те ж саме і щодо думки звичайних громадян.

"Одна моя знайома стверджувала, що Україна стане цивілізованою країною, коли сюди прийде H & M і IKEA", – написав дипломат.

Бренд H & M вже працює в Україні, IKEA вже точно заявила, що працюватиме. Про те, що на цей раз це не порожні слова, каже, по-перше, заява, зроблена на вищому рівні. А по-друге – з 10 вересня на сайтах оголошень про роботу з'явилися оголошення про набір персоналу до IKEA. Менеджерів з продажу, клієнт-менеджерів, постачальників, водіїв та інших фахівців.

Отже, можна сказати, що Україна вже здобула серйозну репутаційну перемогу. Але для мільйонів звичайних українців прихід відомого бренду IKEA цікавий ще – і навіть, мабуть, насамперед – своєю продукцією. І рівнем послуг.

Що купують в IKEA

Асортимент продукції IKEA – це всілякі товари для дому: меблі, освітлення, елементи декору, текстиль, господарські речі і багато іншого. По-перше, компанія позиціонує себе як найбільшого ритейлера, який продає продукцію кращих виробників з різних країн світу. По-друге, це компанія-виробник. Багато продуктів випускаються за її дизайном і на власних потужностях IKEA Industry AB. І, нарешті, IKEA активно займається франчайзингом: надає право на використання свого бренду і торгових марок гідним продавцям і виробникам, які готові працювати відповідно до концепції компанії заради спільних цілей.

Одна з найсильніших сторін компанії – сучасні і технологічні меблі і декор. Компанія приділяє виняткову увагу дизайну, збираючи і втілюючи цікаві ідеї по всьому світу. І при цьому продукція IKEA дешевше аналогів відомих брендів.

"Фахівці з розробки продуктів IKEA постійно запитують себе: чи сприяє цей продукт поліпшенню повсякденного життя? Чи має він хороший, стійкий дизайн? Чи є функція і якість придатними для повсякденного життя? І найголовніше – чи достатньо низька ціна, щоб зробити цей продукт доступним для багатьох, а не тільки для обраних?" – так описується продукція IKEA на сайті компанії.

І при цьому IKEA – не тільки магазин з продажу товарів. У кожному магазині компанії створюється атмосфера турботи про покупця, про його комфорт і настрої. У багатьох країнах світу в IKEA асортимент підібраний так, що можна відразу і меблі купити, і підібрати аксесуари за стилем, кольором, формою і т.п. А якщо чогось не вистачає – можна замовити дизайнерам і отримати ексклюзив. Доставка та збирання товару також налагоджені і не коштують, як половина покупки (що часто зустрічається в українських магазинів). А ще у компанії є інтернет-магазини, а в деяких країнах – ще й "магазини віртуальної реальності", якими можна рухатися, як при перегляді панорам на гугл-картах, і підбирати товари, не виходячи з дому.

Яким буде український магазин

Чи буде український магазин таким же за рівнем комфорту для покупців, як в інших країнах – покаже час. Але вже відомо, що в Києві передбачається реалізувати новаторський для компанії формат: city-store.

Як повідомив Петро Порошенко, такий формат зараз реалізується тільки в великих містах кількох країн світу: в Нью-Йорку, Лондоні, Парижі, Стокгольмі, Мадриді та Копенгагені. "Мені приємно, що поруч з цими світовими столицями стоїть і Київ", – сказав український президент.

City-store – це "міський формат", розроблений спеціально для забудованих мегаполісів.

"Компанія переходить до формату магазинів, які є меншими за розмірами та розташовані в центральній частині міста, щоб задовольнити вимоги сучасних споживачів, які хочуть здійснювати покупки ближче до дому, а також онлайн – з поширенням урбанізації та розвитком нових технологій", – прокоментували в компанії свій новий формат.

Кияни сприйняли новий формат без особливого ентузіазму. "4000 кв. метрів – це не IKEA". "Шоу-рум для інтернет-магазину", – жартують вони в соцмережах..

"Несправжні IKEA"

Сьогодні в Києві можна побачити не один магазин, на якому красується напис IKEA або у якого це слово є частиною назви. Багато з них теж спеціалізуються на продажу меблів або товарів для дому.

Однак "справжніх" магазинів в Україні ще немає. В даному випадку йдеться про незаконне використання торговельної марки. Про це говорив, зокрема, нещодавно в одному з інтерв'ю посол Швеції в Україні Мартін Хагстром.

"Для IKEA, як і для інших компаній, залишається дуже важливим питання дотримання прав інтелектуальної власності. В Україні є багато компаній, що працюють під логотипом IKEA, але не мають до неї ніякого відношення. І дуже важливо це питання вирішити", – заявив посол Швеції .

Український економіст Олександр Охріменко попереджає: за цінами в нинішніх однойменних магазинах не варто судити про ціни в цій IKEA.

"Українські IKEA – це контрабанда. Хлопці возять контрабанду, податки не платять, в результаті – у них ціна нижче плінтуса . Оригінальна ж компанія може пропонувати товари за ціною, як в Німеччині", – пояснив в коментарі сайту "Сегодня" економіст Олександр Охріменко.

Читайте також на сайті "Сегодня" матеріал "Офіційна IKEA vs вітчизняний бізнес: як вони уживуться на українському ринку".