Чому санкції ЄС зірвали польоти російського лоукостера

4 серпня 2014, 08:34
"Добролет" закрив продаж квитків і скасував всі рейси

"Добролету" відмовили в лізингу та обслуговуванні аівіалайнеров. Фото: dobrolet.com

Єдиний російський лоукостер "Добролет", дочірня компанія "Аерофлоту" зупиняє продаж квитків і польоти. Причиною стали введені в середу санкції ЄС, через які з авіакомпанією відмовилися працювати європейські контрагенти, пише російський "Коммерсант".  

У прес-службі "Добролета" підтвердили, що нізкобюджетний перевізник з 4 серпня припиняє польоти за всіма своїми маршрутами і продаж квитків.

Реклама

Через санкції ЄС, які були введені відносно компанії 30 липня, "європейські контрагенти лоукостера анулювали укладені з авіакомпанією договори лізингу на літаки Boeing 737-800NG, техобслуговування, страхування повітряних суден та надання аеронавігаційної інформації", зазначає видання.

Пасажирів, у яких є авіаквитки на рейси "Добролет" Москва-Сімферополь до 15 вересня включно, а також Москва-Волгоград до 20 серпня включно, перевезуть "Оренбурзькі авіалінії", які теж на 100% належать "Аерофлоту". Дата і час рейсів не зміниться. Рейси по решті маршрутів (в Самару, Пермь, Уфу, Єкатеринбург, Сургут і Казань, польоти ще не розпочаті) будуть скасовані. Пасажирам повернуть повну вартість авіаквитків.

Створення "національного лоукостера", яким став "Добролет", обговорювалося декілька років на найвищому рівні і завжди позиціонувалося як проект державного значення. В кінці 2012 року глава "Аерофлоту" Віталій Савельєв пообіцяв Володимиру Путіну створити низькобюджетну авіакомпанію протягом року, якщо будуть внесені необхідні зміни до Повітряного кодексу. У серпні 2013 рада директорів "Аерофлоту" схвалилав фінансування проекту.

Реклама

"Добролет" почав продаж квитків у ніч на 27 травня 2014 року. Першим став рейс Москва-Сімферополь, хоча спочатку планувалося, що авіакомпанія почне літати в Петербург. Перший рейс авіакомпанія виконала 10 червня. Перед відправкою літак відвідав прем'єр Дмитро Медведєв, який заявив, що ціни на квитки "для нашої країни просто прекрасні". З 1 серпня авіакомпанія почала літати в Волгоград, по інших напрямках польоти ще не стартували.

30 липня "Добролет" потрапив до списку санкцій ЄС разом з Російським національним комерційним банком (РНКБ) і концерном "Алмаз-Антей". Рада ЄС утвердила економічні санкції у зв'язку з діями Росії по дестабілізації ситуації в Східній Україні.  Секторальні обмежувальні заходи почали діяти з 1 серпня.

Реклама

У ЄС пояснили, що санкції проти Росії націлені на те, щоб змусити Москву змінити політику щодо України і попередити про можливість ще більш жорстких заходів, незважаючи на те, що через ці санкції річні втрати Євросоюзу можуть скласти близько 20 мільярдів євро.

Так, з метою обмеження доступу Росії до європейських ринків капіталу, громадяни і компанії з ЄС не купуватимуть або продавати нові облігації, акції або аналогічні фінансові інструменти з терміном погашення, що перевищує 90 днів, випущені великими державними російськими банками і банками розвитку, їх дочірніми структурами і особами, що діють від їхнього імені.

Крім того, ЄС вводить ембарго на імпорт і експорт озброєнь до Росії і з Росії. Також забороняється експорт в РФ товарів подвійного призначення і технологій для військового використання.

Також експорт енергетичного устаткування і техніки в Росію відтепер потребує попереднього дозволу компетентних органів держав-членів ЄС. У експортній ліцензії буде відмовлено, якщо продукція призначена для розвідки глибоководного видобутку нафти, розвідки арктичної нафти або сланцевих нафтових проектів у Росії.

Нагадаємо, також Державіаслужба почала виписувати штрафи російським авіаперевізникам, які літають в Сімферополь. Раніше Державіаслужба і держпідприємство "Украерорух" з 12 березня у зв'язку з окупацією Росією Криму та його анексією обмежила використання повітряного простору над Кримом. Аналогічні заборони ввели Європейська організація з безпеки польотів (Eurocontrol) і Міжнародна організація цивільної авіації (IKAO). Заборона на польоти стосується не тільки українських авіакомпаній, а й російських.