Чому корисно перебувати в автоклубі: допомога "своїм" як обов'язок і лікнепи від бувалих

8 квітня 2017, 10:00
Крім взаємодопомоги, клуби цікаві зустрічами і спільними поїздками

Взаємовиручка. Члени клубу зупиняються допомогти / Фото: Олександр Яремчук

Зростання автоклубного руху в Україні почалося в середині нульових. "У 2005-2007 рр. В Україні прийшло кредитування. Народ став брати позики і змітати машини – та так, що в автосалонах черзі стояли! – згадує один із засновників Спілки автоклубів Дмитро Ретроград' (ветерани клубного руху пам'ятають його ще під ніком ДмитроАвто). – Але нові власники машин раптом стикалися з проблемами, які не могли вирішити самостійно. Пробите колесо, тріснула фара, поміняти масло – що з цим робити? Як боротися з даішниками? Де краще страхуватися? Люди молоді, просунуті, з доступом до інтернету, починали шукати інформацію там. У той час ще не було соцмереж, але були популярні форуми. Так і з'являлися перші майданчики для спілкування".

І незважаючи на розвиток соцмереж, автомобілісти як і раніше вважають за краще форуми – для них комунікаційним центром є форум на клубному сайті.

"З'явилися три основних види клубів, – розповідає ще один з батьків Союзу автоклубів – Дядя Фара. – По-перше, це клуби любителів конкретної марки або моделі. По-друге – регіональні клуби, які об'єднують автолюбителів якогось міста або області, незалежно від того, на чому вони їздять. і по-третє, клуби за інтересами: стрітрейсерів, позашляховиків, любителів тюнінгу, ретро-автомобілів тощо".

РАЗОМ МИ СИЛЬНІШІ, ЧИ НАВІЩО КЛУБ

Реклама

" Форум в клубі другорядний , спілкуватися можна і в соцмережах , – розповідає Дядя Фара . – Головне в автоклубі – це взаємовиручка " . Клубні машини , як правило , прикрашені наклейкою . І якщо таке авто виявилося на узбіччі з увімкненою " аварійкою " , то побратим обов'язково зупиниться допомогти – якщо , звичайно , він побратим по духу , а не просто формальний учасник . Не допомогти своєму в складній ситуації – для автоклубного руху один з " смертних гріхів " .

" Я , скільки бувало , стою на " аварійці " , щоб з кимось спокійно поспілкуватися , завжди хтось зі своїх зупиняється : " У тебе все в порядку ? " – розповідає Дядя Фара .

Якщо член клубу потрапляє в ДТП , туди ж незабаром з'їжджаються і одноклубники – після аварії людина в шоці і розгубленості . А так , поки вона в себе прийшла , розсудливі і досвідчені партнери по клубу вже і свідків переписали , і з даішниками поспілкувалися , і евакуацію машини організували .

КОНСУЛЬТАЦІЇ.Нікуди не поділася і функція передачі досвіду. "Соцмережі вбили формат форумів, – ділиться Дмитро Ретроград'. – Вони перестали бути настільки цікаві, як раніше, багато з них розпалися". Зараз клубний рух, за його словами, становить 15% від того, що було на піку розквіту. Проте на клубних форумах тривають обговорення, є розділи, присвячені актуальним темам – від заміни коліс до юрпитань. Серед членів клубу неважко знайти професіоналів в різних областях, які можуть дати раду. Автолюбитель-новачок може швидко пройти там "лікнеп" з найважливіших питань. Але і тим, хто за кермом десятиліття, купивши машину нової для себе марки, є сенс зареєструватися у відповідному клубі: це вбереже від багатьох "шишок".

ДЛЯ ДУШІ. Як і раніше , клуби залишаються місцем об'єднання людей . В їх рамках проводиться багато зустрічей і поїздок – розважальні , пізнавальні , соціально корисні . Дядя Фара наводить приклад , як одного разу вони їздили в Полтаву мити в музеї літаки або допомагали дитячому будинку .

Реклама

ЗВІДКИ БРАТИ ГРОШІ

Будь-яка діяльність вимагає фінансування , і хостинг сайту – не виняток . Грошове питання автоклуби вирішують по – різному . Є випадки , коли хтось із ентузіастів клубу виступав фактично в якості спонсора , створюючи і підтримуючи сайт за свої гроші . Але популярніше – метод добровільних внесків .

" На форумі кидається клич , що підходить час оплати сайту : скидати хто скільки може . Народ скинувся – хостинг за рік сплатили . Для тих , хто брав участь в оплаті , може бути привілей – наприклад , право заходити в якийсь закритий розділ форуму , – розповідає Дядя Фара . – А ми на зустрічах ставимо " скриньку доброти " .

Ніхто нікого не контролює : хтось кинув " п'ятірку " , хтось – ні " . Ще один із шляхів фінансування – пускати на сайт рекламу . Можна побачити оголошення такого роду : " Реклама допомагає оплачувати рахунки за розміщення нашого сайту . Будь ласка, вимкніть блокування ( розширення для браузерів , що блокують рекламні вікна . – Авт . " .

ПЛАТНЕ.Ряд клубів встановили обов'язкові внески для своїх членів . Вони можуть бути чисто символічними ( 50-100 грн в рік ) , але при великій кількості учасників набігає пристойна сума . Натомість учасник отримує клубну картку , яка може давати йому певні вигоди – наприклад , знижки у партнерів клубу : СТО , автомагазини , автомийки тощо . У цьому відношенні наш автоклубний рух слідує за західними зразками з великим запізненням .

" В Європі участь в автоклубах платна . Але вони гарантують своїм членам професійну допомогу в складних ситуаціях і страховий захист . Більш того : наприклад , німецькі клуби проводять краш – тести , тестують дитячі сидіння тощо . У Великобританії займаються лобізмом законопроектів . Про один з клубів говорять , що це четверта екстрена служба – після поліції , швидкої допомоги і пожежників " , – розповідає директор з маркетингу British Auto Club Роман Степановський . У нашій країні такого ще немає , але перші ластівки вже з'являються .