Чому місця в паркінгах та гаражі коштують так дорого

17 липня 2016, 17:00
"Стійло" для "залізного коня" може коштувати дорожче машини або квартири

У багатьох столичних паркінгах квадратний метр коштує більше $ 1 тис

Прогулявшись ввечері вулицями великого міста, помічаєш, що всі мислимі і немислимі місця забиті припаркованими автомобілями. У той же час поруч, між новими будинками, "сумує" недобудований паркінг. А закинули це будівництво століття тому, бо не було бажаючих купувати там паркомісця. Власне, і в багатьох "живих" паркінгах значна частина місць залишається непроданими. Пустує або використовуються в якості сараю для зберігання мотлоху і значна частина гаражів. Але ж їх можна продати, тим більше господарі їх в більшості своїй люди небагаті, і кілька тисяч доларів для них зайвими не будуть.

БЕЗ ІНТЕРЕСУ.Статистики по ринку гаражів і місць на паркінгах немає – її просто немає чого і нікому збирати . За іншими сегментами ринку нерухомості цим займаються агентства і професійні об'єднання ріелторів . Статистика для них – це робочий інструмент . А до гаражів такий інтерес не проявляється . Як стверджує директор АН "Український Дім" Руслан Безуглий , ріелтори рідко і неохоче беруться за продаж окремих позицій гаража . Хіба що він або паркомісце продаються або купуються разом з квартирою.

Реклама

" Як правило , ріелтор не продає гараж за відсотки , як це робиться з квартирами або будинками , – розповідає директор ріелторської компанії " Золоті ворота " Олексій Холмецкий . – Зазвичай він просто додає до ціни 500 , а то і тисячу доларів " .

ЦІНА.Розгадка феномена з порожніми місцями на паркінгах проста – ціни на них вище , ніж може дозволити проживає в околицях публіка . У наведеному вище прикладі новобудови навколо паркінгу можна віднести до бюджетного типу . А за місце в паркінгу просять $ 15-25 тис . Це при тому , що зараз за $ 25 тис . можна купити повноцінну квартиру . Та й машини у більшості жителів цих будинків напевно коштують менше .

"Втім, в будинках більш дорогого класу місця в паркінгах купують", – говорить Олексій Холмецкий. У багатьох паркінгах 1 кв. м обходиться дорожче $ 1 тис. Нам попалося пропозиція паркомісця в центрі Києва за $ 3 тис./кв. м. Є досить багато пропозицій і дешевше – близько $ 500 за "квадрат", але це на околицях міста. Якщо ви готові почекати, то можете купити місце в споруджуваному паркінгу. Наприклад, 1 кв. м в притулок для машини у віддаленому районі столиці, яке планують здати в першому кварталі наступного року, обійдеться всього в $ 300. Але навіть якщо ви знайдете дуже вигідну пропозицію, але не поблизу вашого будинку, вам від нього толку буде мало.

Реклама

ГАРАЖІ.З гаражами інша проблема – вони в більшості своїй кучкуються великими групами і не занадто близько до житлових будинків , від чого і користуватися ними незручно . Крім того , старий сирий гараж може бути небезпечний для здоров'я машини . Тому і ціни на них , як правило , набагато нижче , ніж на паркінги . Наприклад , металеві гаражі пропонують вже від $ 1,5-2 тис . Капітальні цегляні або бетонні – від $ 3-4 тис . Але якщо гараж розташований дійсно зручно – у самих будинків – і зроблений на совість , за нього можуть просити від $ 15 тис . І більше.

ПРОДАТИ ЧИ КУПИТИ

У наш час високих технологій ніхто не заважає вам розмістити оголошення про продаж гаража на якій-небудь з безкоштовних "електронних дощок". Але, як стверджує Олексій Холмецький, ефективність такого роду реклами буде невисока, тому що ваше пропозиція розрахована на аудиторію, локалізовану на дуже обмеженому просторі. Кому може бути цікавий ваш гараж? Тим, хто живе поруч, в радіусі одного – максимум 2-3 кілометрів. Виняток становлять хіба що великі і добре обладнані гаражі, які продаються під бізнес: наприклад, СТО. Тому і методи просування краще використовувати локальні, нехай навіть і кілька архаїчні. "Треба замовити розклеювання звичайних паперових оголошень на стовпах і під'їздах", – радить експерт. І, звичайно ж, не забути повідомити про свій намір керівництву гаражного кооперативу: великі шанси, що саме ця дія і призведе до вас покупця.

Реклама

ПОШУК.Розумна і економна за часом стратегія пошуку гаража складається з двох кроків . Перший – це визначитися з гаражним кооперативом , який вас влаштовує за своїм розташуванням , а потім запитати у його адміністрації або охорони , чи не продається тут гараж .